Rețeau de socializare Facebook continuă să treacă prin schimbări. După ce  s-a anunțat că Facebook și aplicațiile Instagram, WhatsApp și Oculus se vor reuni sub un nou brand, Meta, nume care face trimitere la următorul nivel al universului digital: metaversul, astăzi aflăm că rețeaua renunță la o regulă importantă. 

Facebook Inc (FB.O) a anunțat că își închide sistemul de recunoaștere facială, care identifică automat utilizatorii în fotografii și videoclipuri, invocând preocupările tot mai mari ale societății cu privire la utilizarea unei astfel de tehnologii, transmite Reuters.

„Organismele de reglementare sunt încă în proces de a oferi un set clar de reguli care guvernează utilizarea acestei funcții”, a precizat Jerome Pesenti, vicepreședinte responsabil cu inteligența artificială la Facebook, potrivit Reuters.

„În mijlocul acestei incertitudini continue, credem că limitarea utilizării recunoașterii faciale la un set restrâns de cazuri este o soluție adecvată”, a adăugat acesta.

Criticii spun că această tehnologie de recunoaștere facială, care este populară în rândul comercianților, spitalelor și companiilor cu activități în domeniul securității, ar putea compromite confidențialitatea, ar putea viza grupurile marginalizate și ar normaliza supravegherea intruzivă. IBM a încetat definitiv vânzările de produse de recunoaștere facială, iar Microsoft Corp (MSFT.O) și Amazon.com Inc (AMZN.O) au suspendat vânzările către poliție pe termen nelimitat

Criticii spun că această tehnologie de recunoaștere facială, care este populară în rândul comercianților, spitalelor și companiilor cu activități în domeniul securității, ar putea compromite confidențialitatea, ar putea viza grupurile marginalizate și ar normaliza supravegherea intruzivă. IBM a încetat definitiv vânzările de produse de recunoaștere facială, iar Microsoft Corp (MSFT.O) și Amazon.com Inc (AMZN.O) au suspendat vânzările către poliție pe termen nelimitat.

Susținătorii confidențialității și ai drepturilor digitale au salutat această mișcare.

„De prea mult timp, utilizatorii de internet au suferit abuzuri de date cu caracter personal din partea Facebook și a altor platforme. EPIC a cerut pentru prima dată încetarea acestui program în 2011”, a zis Alan Butler, directorul executiv al Electronic Privacy Information Center, deși el a spus că reglementările privind protecția datelor sunt încă necesare în SUA.

Software-ul de recunoaștere facială al companiei a fost, de multă vreme, obiectul unei analize. Comisia Federală pentru Comerț din SUA l-a inclus printre preocupări atunci când a amendat Facebook cu 5 miliarde de dolari, pentru soluționarea plângerilor de confidențialitate în 2019.Software-ul de recunoaștere facială al companiei a fost, de multă vreme, obiectul unei analize. Comisia Federală pentru Comerț din SUA l-a inclus printre preocupări atunci când a amendat Facebook cu 5 miliarde de dolari, pentru soluționarea plângerilor de confidențialitate în 2019.

surse: Reuters/Impact.ro

Distribuie articolul: