La școală, copiilor li se cere în mod constant să învețe ceva și să repete cu voce tare. Dar niciodată nu se explică cum să o facă. Drept urmare, copilul învață, neînțelegând sensul celor două catrene dintr-o poezie, le recită într-un tempou rapid în fața clasei și uită imediat de poezie. Iată câteva metode practice care vor ajuta în combaterea acestei probleme. 

Ce facem cu mâinile?

Ce se întâmplă când recitim o poezie? Gândurile frumoase și luminoase, pe de o parte, ne grăbesc să mergem înainte, iar corpul cu brațele încrucișate în spate – din contra. Această metodă de a reciti poezia poate fi plictisitor pentru cei din jur. Prin urmare, trebuie să punem accent pe echilibru în timpul recitalului și să convingem copilul că, la necesitate, acesta își poate utiliza mâinile pentru a gesticula.

Logica vorbirii

Un alt lucru primordial de reținut este dezvoltarea vorbirii, ceva care reflectă relația dintre limbă și gândire. Dacă doriți să exprimați o idee pozitivă, vorbirea ar trebui să fie puternică și afirmativă, dacă ideea este tristă – mai liniștită, dar totuși clară. În orice caz, respirația va ajuta. Este imposibil să exprimăm gânduri fără accent logic, deoarece, totuși un cuvânt ar trebui să fie principal într-o propoziție.

Rapiditatea vorbirii

O caracteristică de care trebuie neapărat să se debaraseze o persoană, este dorința de a vorbi rapid. Ritmul trebuie să fie încet și vocea tare. Numai în acest caz este posibil să se transmită sensul cuvintelor enunțate. Atunci când copilul începe recitalul unei poezii în fața colegilor, el trebuie să vorbească în așa mod, încât să fie auzit de toți colegii. Volumul apare nu din cauza tensiunii gâtului, ci din cauza expirației corecte a aerului. Desigur, multor oameni le este mai confortabil să vorbească încet, deoarece atrage mai puțină atenție asupra lor. Dar trebuie să ne învățăm să ieșim din zona de confort.

Sursă: mel.fm

Distribuie articolul: