Pentru femeile din întreaga lume produsele de igienă intimă sunt de o necesitate majoră. Costurile acestora, în diverse țări, precum este Suedia, pot fi destul de ridicate. Aprovizionarea femeilor înrolate în armată, cu produse de igienă gratuite, a devenit subiectul campaniei armatei suedeze.

Forțele de apărare din Suedia doresc să facă serviciul militar mai accesibil femeilor. Deși scopul campaniei este de a prezenta armata ca un loc de muncă deschis și incluziv, acesta a atras atenția asupra politicii de identitate.

Scopul campaniei, potrivit militarilor, este de a „arăta grupului țintă de femei cu vârste cuprinse între 15 și 23 de ani că armata este un loc de muncă modern în care toată lumea ar trebui să aibă aceleași condiții pentru a-și îndeplini sarcinile”.

Forțele armate suedeze au anunțat, în ianuarie 2021, că au introdus tampoanele și absorbantele, drept echipament obligatoriu pentru recrutele înrolate. La fel cum diferite situații de luptă, misiuni sau condiții meteorologice, necesită propriile decizii, nimic nu ar trebui să împiedice femeile să-și îndeplinească misiunea de luptă în nicio zi a ciclului.

Ministra pentru egalitatea de gen, Åsa Lindhagen, a lăudat decizia Forțelor Armate: „Cred că aceasta este o decizie extrem de pozitivă. Cred că acest lucru este mai ușor, desigur, pentru recruții și angajații care au menstruație. Apoi, această decizie trimite un semnal foarte clar că femeile sunt o parte evidentă a forțelor armate”, a spus Lindhagen.

Dintre recruții din anul 2020, 17% sunt femei, iar obiectivul Forțelor Armate Suedeze este de a crește această cifră la 30% până în 2025. Suedia are unul dintre cele mai mari „impozite pe tampon” din lume, produsele de igienă pentru femei fiind destul de costisitoare.

La câteva săptămâni după aceasta, Norvegia a decis să urmeze exemplul țării vecine și să aprovizioneze recrutele cu produsele de igienă precum tampoane și șervețele. În armata Norvegiei proporția femeilor înrolate este de 29% și numărul acestora crește constant începând cu anul 2013, când națiunea scandinavă a extins recrutarea femeilor, devenind primul membru NATO și prima țară europeană care a obligat serviciul național atât pentru bărbați, cât și pentru femei.