Pandemia de COVID-19 și măsurile de restricție impuse de autorități, printre care și trecerea la învățământul online, au afectat accesul elevilor la o educație de calitate. Mai exact, fiecare al doilea elev din Moldova învață doar de pe telefonul mobil, notează AGORA. Asta relevă datele unui sondaj, realizat recent în rândul părinților de către Institutul de Politici Publice.

Potrivit autorilor studiului, marea majoritate a familiilor, indiferent de nivelul socio-economic al acestora, au acces la internet, procentul variind de la 86% în cazul familiilor cu nivel socio-economic scăzut și ajungând la 98% în cazul familiilor cu un nivel socio-economic înalt.

sursa: IPP

Deși indicatorii ce caracterizează accesul la internet și disponibilitatea echipamentelor digitale la domiciliu relevă o imagine optimistă – dispun de calculator personal sau de birou ori portabil circa 50%, iar în cazul telefoanelor inteligente disponibilitatea este de 85% – în cazul familiilor cu un nivel socio-economic scăzut se atestă un nivel îngrijorător de prezență a excluziunii digitale, de până la 30%, arată cercetarea.

Mai mult, utilizarea într-un număr atât de mare a telefoanelor inteligente este un fapt îngrijorător, fiind ineficientă și chiar dăunătoare pentru sănătatea elevilor, multe țări din lume interzicând utilizarea acestora în scopuri educaționale, spun autorii studiului.

Sondajul a fost realizat în cadrul studiului „Calitatea educației în condițiile de criză sanitară” de Institutul Politici Publice, pe un eșantion de 400 de persoane, prin metoda interviului la telefon, având o marjă de eroare de +/- 5% .

Sursa: AGORA