Minimalismul este la modă. Ne conving trendurile la nivel mondial și tot mai multe persoane publice care aleg să trăiască decent, cu puțin și fără multe „efecte speciale”, dar mai ales, în armonie cu natura. Dintr-o provocare și cumva accidental s-au născut gențile NINA, însă deloc întâmplător. Povestea tandemului de creație mamă și fiică, Elena Cojuhari și Alina Calistru, meșteriță și specialistă în marketing, o aflați mai jos. Cum s-a născut Nina Bags și cui îi este destinată?

Alina, povestește-mi te rog cum a pornit aventura unei torbe eco, cusută impecabil, din stofă moale și, în același timp, rezistentă?

Epopeea genților NINA a pornit de la: „Mămica, fă-mi o geantă din fetru, cu așa dimeniuni și așa formă”. Ne-a plăcut enorm de mult rezultatul și am zis să încercăm să le vindem. Ulterior, am făcut o postare în care „am prezentat” un produs test. A mers perfect. Gențile s-au vândut. Fiind 20/24 implicată în marketing și împachetarea afacerilor, am împachetat frumos gențile pe mai multe platforme, am utilizat o serie de instrumente de promovare și… voilà! Avem acum brandul NINA nou pe piață și cu succes.

Geanta NINA e… aproape o geantă eco. E confecționată din fetru natural, însă conține și câteva elemente din sticlă organică, care oferă suport și formă genții. Și da, e cusută impecabil. Mărimile genților, trei la număr, sunt create corespunzător pentru a pune în ele toate obiectele esențiale de care are nevoie o femeie în fiecare zi. Geanta, disponibilă în cinci culori, poate fi completată cu o eșarfă sau cu alte accesorii, pentru a crea un outfit perfect.

Ce calități i-ați dat produsului, prin ce se diferențiază? 

„Sunt minunate”, „Sunt extrem de comode”, „Vreau să fac cadou prietenelor mele”, „Mai vreau o geantă”… sunt doar câteva din feedback-urile primite de la femeile care au cumpărat și poartă gențile NINA. Iar o recenzie este întotdeauna cea mai bună notă pentru calitățile produsului. 

Simplitatea și minimalismul le caracterizează. Culorile, minuțios selectate, forma simplă și utilă, fetrul materialul din care sunt confecționate, fiecare detaliu comunică despre cât de „speciale” și „inedite” sunt.

Ați țintit din start un anume target de femei, anumite activități sau produse pentru geanta NINA?

Gențile NINA sunt pentru toate femeile studente, jurnaliste, avocate, medici, mame, din orașe, din sate ș.a. Dar, ca fapt involuntar, prețul și recomandările au selectat femeile care poartă acum o geantă NINA. 8 din 10 femei care au cumpărat o geantă NINA au început conversația cu „Am văzut la prietena mea gențile voastre”. 

Cât de greu este să creezi în Moldova un produs de la zero și să îl vinzi? După ce criterii cumpără femeile?

E… ușor de greu, dacă știi cum să împachetezi corect un produs. Experiența în marketing și branding-ul personal, necondiționat creat, au ajutat în proporție de 90% la vânzările genților NINA. E bine să ai un nume memorabil, un logo ușor de recunoscut, texte care vând pe social media, poze frumoase și activitate pe orice platformă online sau offline, utilizând orice instrument posibil. Astfel, produsul sau serviciul se va vinde. 

De asemeni, important e și feedback-ul clienților. Dacă e unul pozitiv, se fac recomandări și recenziile nu întârzie să apară garantat produsul e un succes.

Cum se împart acum rolurile în procesul de creare și marketing și unde vreți să ajungeți cu NINA Bags?

Suntem două co-fondatoare eu și mama. Eu sunt cea care se ocupă de promovarea genților NINA, mama, Elena Cojuhari, e cea care le creează. Dar, în multe aspecte ne ajută și o serie de furnizori, minuțios selectați.

Ce planuri de dezvoltare a produsului aveți și cum îl veți promova mai departe?

Produsele NINA Bags au succes. În timpul apropiat, urmează să lansăm o serie de produse și pentru NINA Home o extensie a brandului NINA. 

Alina, Elena, să aveți succes!

Distribuie articolul: