În timpul pandemiei de COVID-19 și odată cu impunerea restricțiilor de circulație, mai multe companii aeriene și-au ajustat politicile, pentru a oferi flexibilitate pasagerilor. La fel, în această perioadă au apărut foarte multe întrebări și neclarități din partea oamenilor care și-au cumpărat din timp bilete de avion sau au planificat o călătorie. Vezi care sunt cele mai des întâlnite întrebări în rândul călătorilor, scrie tripadvisor.com. 

Dacă am achiziționat un bilet de avion nerambursabil, acesta poate fi schimbat sau returnat în timpul crizei COVID-19?

Majoritatea companiilor aeriene vor emite un credit de cumpărare valabil până la un an, pentru a fi utilizat în viitorul zbor. Mulți au renunțat la taxele de anulare asociate cu acest tip de solicitare. Politicile variază în funcție de compania aeriană, așa că e necesar să consultați compania aeriană respectivă. Dacă ați cumpărat un bilet rambursabil, atunci puteți primi toți banii înapoi.

La ce ar trebui să mă aștept atunci când contactez telefonic compania aeriană de la care am procurat biletul?

Centrele de apeluri aeriene se confruntă cu volume mari de apeluri în această perioadă de criză, astfel încât probabil veți avea avea parte de perioade lungi de așteptare. Ar putea dura câteva ore ca să vorbiți cu un agent. În acest moment, companiile aeriene acordă prioritate apelurilor pentru pasagerii care zboară în 24 de ore și până la 72 de ore.

Pot anula sau modifica zborul online?

Da, majoritatea companiilor aeriene au instrucțiuni pe site-urile lor pentru a gestiona anulările și modificările online.

Ce informații ar trebui să am la dispoziție, pentru a anula sau modifica zborul?

Indiferent dacă intenționați să apelați sau să vizitați un site web al companiei aeriene, pentru a anula sau schimba biletul, veți avea nevoie de următoarele informații, precum codul de confirmare al rezervării cu șase caractere, datele călătoriei, numerele de zbor și orașul tău de origine.

Trebuie să fac acum o rezervare, dacă nu vreau să zbor cu biletul meu curent?

Fiecare companie aeriană are propria sa politică. Mulți permit rezervarea până la șase luni de la data anulării, dar este mai bine să verificați politicile și procedurile companiei aeriene specifice.

Ce se întâmplă dacă zborul meu este anulat?

Compania aeriană vă va înregistra automat în următorul zbor disponibil. Cu toate acestea, s-ar putea să anulați rezervarea și să primiți un credit sau o rambursare.

Ar trebui să contactez compania aeriană dacă am rezervat prin intermediul unei agenții de turism?

Nu. Dacă v-ați rezervat biletul prin intermediul unei agenții de turism, va trebui să contactați direct acea agenție de turism. Reprezentanții companiei aeriene sunt capabili să asiste doar la biletele care au fost achiziționate direct de la compania aeriană.

Ce modificări au fost făcute în cadrul aeroporturilor?

Restaurantele, saloanele și magazinele ar putea să nu fie deschise sau ar putea avea ore reduse de lucru. Unele aeroporturi au restricționat și traficul de navete. În general, trebuie să fiți pregătiți pentru o altfel de experință de zbor.

Verificați întotdeauna site-ul companiei aeriene, pentru a afla cele mai recente informații despre politicile de anulare sau modificare.

Distribuie articolul: