Anastasia Cunețchi face parte din generația copiilor care țin minte bine lacrimile procesului de găurire a urechilor acasă. Toate ne doream cercei, însă nu orice mamă era gata să implementeze procesul, cu sare și oțet, pe propriul copil. Când pe la saloanele de înfrumusețare au apărut celebrele pistoane, a fost mare fericire. cam de atunci se trage în cazul Anastasiei pasiunea pentru bijuterii, cu predilecție cercei. 

Acum creează bijuterii unice, fiind pentru ea o terapie pentru suflet, pe care a numit-o Kuki. Folosește metale semiprețioase și multă imaginație, așa că orice dorință care-ți pare irealizabilă la prima vedere, poate deveni bijuterie în câteva ore.

Terapie prin artă

„Din adolescență am fost pasionată de colecționarea cerceilor, iar vreo 8 ani în urmă am început să și confecționez din plăcere pentru mine și pentru cei dragi. Era un soi de terapie procesul de creare a designului și implementarea acestuia. Prima data am purtat cercei la 12 ani când mi-am și făcut găuri în urechi. Prima pereche meșterită au fost niște buburuze din argilă polimerică”, își amintește Anastasia.

Brandul care inspiră pozitivism

„Când alegeam denumirea brandului ne gândeam sa fie ceva scurt, sonor, memorabil, dar care să fie legat și de mine. Kuki e acronim al numelui meu de familie cu prima și ultima silabă. Bijuteriile Kuki sunt pentru femei care își doresc o experiență unică în accesorizarea ținutelor de la alegerea până la purtarea zilnică. Femeia Kuki este una pozitivă, are o familie frumoasă, are un job care îi place, este foarte ocupată și puținul timp liber pe care îl are îl savurează alături de oameni dragi, cu activități plăcute. Iar filozofia noastră este să răspândim energia pozitivă și emoțiile frumoase cu fiecare creație”, spune bijutiera.

Inspirată de Van Gogh

„Ne inspirăm mult din cărți, călătorii, artă și oameni frumoși. Am reușit să imprimăm pe bijuterii logo-uri, imagini preferate sau chiar poze de familie, însă cel mai des oamenii cumpără cerceii cu Pictura lui Van Gogh „Noaptea înstelată” și seturile etno cu brățări. Mă bucur foarte mult că oamenilor le place să facă cadouri originale și avem multe solicitări de coliere, inele, cercei și brățări personalizate”, mai povestește Anastasia Cunrtchi.

Unii poartă doar aur sau cercei de argint

„Când am decis să lucrez cu argintul am fost motivată în primul rând de solicitările oamenilor care iubeau ceea ce făceam, dar nu puteau purta decât dacă erau pe aur sau argint. Argintul cu care lucrăm este importat din Europa și avem toate certificatele de calitate și origine, precum și licența pentru a produce și comercializa articole din metale prețioase. Fiecare articol din argint este probat și marcat de către Camera de Stat pentru Supravegherea Marcării”, ne-a specificat creatoarea.

E greu să trăiești din handmade

„Sunt foarte mulți meșteri la noi care crează bijuterii superbe. Mediul online și expozițiile de profil îi ajută să se promoveze și să ajungă la clienții care apreciezează ceea ce fac. Totuși, este greu să trăiești din handmade, mai ales dacă vrei să pui pe picioare o companie care produce bijuterii handmade. Pentru Kuki noi vedem că este potențial de creștere mai ales că noi ne-am găsit nișa și specializarea. Vrem să dublăm echipa, să relansăm site-ul, inclusiv către exterior, să exportăm B2C și B2B. Iar acum un utilaj mai performant pentru lucrul cu argintul ar fi o treaptă mai sus pentru noi”, recunoaște tânăra.

Se inspiră din cărți și călătorii

„Au fost colecții care credeam că nu vor merge, fiind contrar tendințelor la acel moment și au mers. Au fost altele care eram sigură că vor prinde bine și au fost un eșec total la nivel de vânzări. De obicei mă inspir din tendințele globale, dar am și colecții de suflet, pe care le creez din pasiunea pentru frumos. Sunt și colecții inspirate de cererea și specificul pieței noastre, care nu se supun tendințelor mondiale în materie de fashion, ci mai degrabă tradițiilor noastre”, ne mai povestește Anastasia.

Înțelege ce faci diferit

„Cred că tinerii creatori aflați la început de cale trebuie să conștientizeze că le place ceea ce fac. Eu la început cream doar cercei, asta mă pasiona. Treptat mi-am diversificat gama, ca rezultat al cererii clienților. În al doilea rând să înțeleagă ce fac ei diferit de alți meșteri și să meargă pe acest diferențiator. Să nu se gândească prea mult și să acționeze. Azi, anume azi. Un începător trebuie să nu îi fie frică să crească nu doar în materie de vânzări și clienți ,dar și în materie de oameni în echipă – totuși oamenii sunt cel mai valoros activ!”, recunoaște Anastasia Cunețchi.

Foto: Arhivă personală, ZipHouse

Distribuie articolul: