Buna funcționare a Administraţiei Publice Locale din Republica Moldova este sistematizată de un şir de acte legislative şi normative care sunt menite să reglementeze modalitatea de organizare şi funcţionare propriu-zisă. În cele ce urmează, vom evidenţia cele mai importante instrumente pe care le poți accesa în mediul online și care vor ajuta primăria sau comunitatea din care faci parte să atingă un alt nivel.

Cadrul legislativ

Poți consulta printr-un singur click toate actele normative legate de legislație fiscală, legislația muncii, în domeniul comerțului, educației, culturii, turismului și sportului, legislația în domeniul funciar, urbanism și amenajare a teritoriului, mediu și sănătate publică, licitații, contracte, granturi, servicii sociale precum și alte domenii de interes pentru personalul din autoritățile administrației publice. Iată cele mai importante acte normative:

  • Constituţia Republicii Moldova
  • Carta Europeană a Autonomiei Locale
  • Legea privind descentralizarea administrativă nr. 435 din 28 decembrie, 2006
  • Legea privind administraţia publică locală nr. 436 din 28 decembrie 2006
  • Legea privind finanţele publice locale, nr. 397-xV din 16 octombrie 2003

Scopul acestor acte legislative constă în asigurarea realizării unui serviciu public stabil, profesionist, imparţial, transparent şi eficient în interesul primordial al societăţii şi al statului.

Platforme cu și despre fonduri europene și finanțări nerambursabile

Acestea îți pot oferi nemărginita posibilitate de a beneficia de finanțări oferite de guvern, diverse instituții internaționale sau state care sunt gata să susțină proiecte și idei din diverse domenii. Finanțări nerambursabile, fonduri europene și nu doar, se pot obține urmând toți pașii și întrunind toate condițiile prevăzute în ghidul programului. Atunci când se lansează un Program de finanțare, finanțatorul pune la dispoziția celor interesați toate materialele informative referitoare la proiect și pașii de urmat pentru obținerea finanțării. Astfel prin simplul acces la internet și o idee ce merită susținută poți obține finanțarea necesară comunității tale.

Portal online de sprijin destinat guvernării locale

Un astfel de portal este site-ul Poșta Primarului, unde vei găsi instrumente și servicii destinate autorităților publice locale. Unde poți obține consultații gratuite despre legislație și granturi. Investigații, opinii și analize la zi a celor mai actuale teme.

Site-ul este bine structurat, astfel ai acces la o gamă largă de informații pentru fiecare funcționar din primărie, pe toate domeniile de competență. 

„Poșta Primarului” oferă la modul practic instrumente și soluții pentru un spectru larg de activități administrative eficiente ale autorităților locale și acoperă toate domeniile de competență. Portalul oferă cele mai eficiente răspunsuri într-o perioadă scurtă de timp, ceea ce reduce foarte mult timpul petrecut pentru rezolvarea sarcinilor, crescând astfel eficiența administratorilor locali. 

Informațiile găsite aici expuse în comunicat de presă sau blog, vor ajuta la construirea unor relații armonioase cu cetățenii, la dezvoltarea proiectelor și oferă posibilitatea de a oferi cetățenilor servicii de înaltă calitate într-o perioadă scurtă de timp. 

Mai mult, aplicând cunoștințele dobândite aici și beneficiind de informații valoroase și actuale, cetățenii vor căpăta încredere și respect, valori atât de importante pentru un specialist în domeniul APL.

Astfel, accesând portalul Poșta Primarului, ai într-un singur loc toate informațiile, instrumentele și soluțiile de care ai nevoie în activitatea zilnică din cadrul guvernării locale. 

Devino utilizator fidel Poșta Primarului și fii la curent cu întreaga misiune, care are ca scop îmbunătățirea eficienței Autorităților Publice Locale din Republica Moldova.

Distribuie articolul: