Evenimentul de lansare în Republica Moldova a Campaniei de promovare a imaginii pozitive a corpului „#BodyPositivity – Moldova”, organizat de UN Women Moldova, în parteneriat cu Viorica Cosmetic, a avut loc zilele trecute în incinta Muzeului Frumuseții „Viorica Cosmetic”. Invitatele au fost motivate să-și iubească chipul și corpul așa cum este, deoarece fiecare este frumoasă în felul său, deosebit.

Evenimentul a fost găzduit de Muzeul Frumuseții din incinta Viorica Cosmetic, unde gazdele împreună cu cei de la UN Women Moldova și Ambasada Suediei au dat startul Campaniei de promovare a imaginii pozitive a corpului „#BodyPositivity – Moldova”, urmată de o discuție cu protagonistele acesteia.

Toate femeile sunt frumoase

Acest proiect este menit să ne trezească și să ne întărească dragostea de sine. Toate reclamele, promovările de produse în domeniul cosmeticii și frumuseții prezintă o tânără suplă, cu un păr bogat, o față bine conturată. Femeile care le privesc și-ar dori să fie etichetate la fel, însă nu trebuie să uităm că toate femeile sunt diferite. Indiferent de ceea ce văd în aceste reclame, toate sunt frumoase – fiecare în felul său.

„Ceea ce vedem până acum în reclame sau în jurnale, în special în cele de modă, sunt în mare parte femei tinere, înalte și suple. Asta formează în societate părerea precum că frumusețea arată sau trebuie să arate anume așa. S-ar părea că hainele sunt create doar pentru femei cu un anumit tip de corp, produsele cosmetice la fel. Însă realitatea e alta: nu doar femeile tinere cu corpuri perfecte se folosesc de creme. Asta și vrem să demonstrăm nu doar prin produse, dar și prin modul în care le promovăm”, a declarat Maria BORTĂ, Directoare Generală Viorica Cosmetic.

Toți suntem diferiți, toate femeile sunt frumoase – aceasta a fost ideea promovată de organizatorii evenimentului. Atunci când știm să ne apreciem noi înșine, când știm să fim sigure și când vom folosi produse naturale, vom fi mai frumoase și mai împlinite – și-au dorit să ne transmită inițiatorii proiectului.

„Noi trebuie să arătăm că frumusețea vine din interior și poate fi exprimată în mai multe forme. Îmi pare bine că astăzi le avem alături de noi pe aceste eroine frumoase în diferite feluri și inteligente, care vor povesti despre experiența lor și care, împreună cu noi, vor promova imaginea pozitivă a corpului și vor lupta cu stereotipurile”, a menționat în cadrul evenimentului Milana RIKANOVIC, Reprezentantă interimară de țară UN Women.

„Mie mi-a plăcut și politica, mi-a plăcut domeniul protecției femeilor, de aceea întotdeauna mi-am urmat visele, m-am implicat cu pasiune în tot, dar și am muncit foarte mult. Ca lider trebuie să accepți și provocări, și unele insuccese, dar cred că oricât de mare ar fi talentul, este important să faci ceea ce-ți place”, a povestit Ecaterina Mardarovici, Directoarea Executivă a Clubului Politic al Femeilor 50/50, cu referire la secretul ei de a deveni lideră.

„Noi sperăm că și alte companii se vor alătura inițiativei #BodyPozitivity lansate astăzi și vor încuraja să invite în publicitate și modele de diferite constituții corporale, vârste, etnii, cu sau fără dizabilități. Noi nu trebuie să încercăm să atingem anumite criterii imaginare pentru a ne considera frumoși sau frumoase. Este important ca orice persoană să se poată găsi și să se identifice cu ceea ce vede în publicitate”, și-a exprimat opinia Adam AMBERG, Șef al Secției Cooperare pentru Dezvoltare din cadrul Ambasadei Suediei.

Eroinele campaniei #BodyPozitivity – Moldova au povestit despre experiențele lor din viața

Victorina Luca a povestit istoria ei de viață și dificultățile cu care s-a confruntat ca persoană de etnie romă: „Eu aveam o stigmă în societate, oamenii mă vedeau altfel, dar am reușit să absolvesc Facultatea de Drept și acum activez în domeniul drepturilor omului. Am vrut să fac o schimbare în societatea noastră și am fondat un post de radio online prin care promovăm drepturile omului și programe sociale pentru persoane de etnie romă, inclusiv programe pentru femei și fete.”

„În Gagauzia, unde domină sistemul patriarhal, iar femeia trebuie să stea acasă, să nască copii și să nu treacă  calea unui bărbat, am vrut să demonstrez că și eu sunt capabilă de ceva. Așadar, eu și familia mea am deschis o fermă de vaci și de producție de lactate. Și astăzi, când deja avem 800 de capete de bovine și nici un credit activ, vreau să spun că o conștiință curată mă ajută foarte mult în afaceri”, a povestit altă eroină, Maria Acbaș, originară din UTA Găgăuzia.

Irina Revin, președinta Asociației Antreprenorilor cu Dizabilități, a împărtășit impresia sa cu privire la campanie: „Această campanie a fost o provocare pentru mine să mă opresc, să mă analizez și să mă accept așa cum sunt eu. Pe cât de tare eu mă accept pe mine de mulți ani, pe atât de tare încerc să fiu și mai bună în toate.”

La sfârșitul evenimentului, femeile au avut ocazia să participe la un masterclass. Acestora le-au fost prezentate ingredientele pentru prepararea unor produse cosmetice, au aflat cum le pot distinge și au realizat un produs care li se potrivește chiar acolo.

Autor: Elena Cheltuială, stagiară