Centrul de Informații GENDERDOC-M a lansat azi campania socială „Sunt Ok”, care, tradițional deja, precede Festivalul Comunității LGBT din Moldova „Moldova Pride”. Campania din acest an este o continuare a campaniei intersecționale, inițiate în 2019, „Sunt Ok”, orientată spre toate categoriile sociale și identitățile persoanelor care locuiesc în Republica Moldova.

Conceptul care a stat la baza campaniei „Sunt Ok” este împletirea identităților care ne formează – de la etnie, particularități fizice, religie, orientare sexuală, identitate de gen, la statut social – identități care ne determină experiențele și ne construiesc personalitatea. Sloganul campaniei din acest an, și firul roșu care va trece prin toate elementele și activitățile acesteia, este: „Sunt aproape, dar nu mă cunoști”.

„Campania „Sunt Ok” a început anul trecut, ideea ei este că identitățile oamenilor nu pot fi corecte sau greșite, este foarte important să te accepți pe tine și pe ceilalți și să evaluezi oamenii nu prin cine sunt, ci prin acțiunile lor”. spune Anastasia Danilova, directoarea executivă a Centrului de Informații GENDERDOC-M.

Campania se desfășoară în luna iunie, considerată, în majoritatea țărilor lumii, luna mândriei LGBT+.

Sloganul din acest an „Sunt aproape, dar nu mă cunoști”, se datorează faptului că mulți oameni cred că nu au persoane LGBT în cercul lor, că nu cunosc personal nicio persoană homosexuală, lesbiană, trans sau bisexuală, dar nu este deloc așa. În societatea moldovenească, în general, și în proximitatea fiecăruia dintre noi, în particular, există multe persoane LGBT care nu sunt deschise – nici față de noi, nici față de cei dragi, de colegi, prieteni – deoarece le este frică de ură și respingere. Și se formează un cerc vicios – stereotipuri despre persoanele LGBT, formate din ignoranță, care alimentează ura – teama de a fi deschis și de a cnfrunta această ură.

„Omenirea a intrat în perioada în care viața unui om este prețuită mai mult ca nicioadată, bunăstarea și fericirea fiecărui individ este o tendință globală. Desigur, fiecare stat merge cu pașii proprii spre o societate mai incluzivă și deschisă, dar nu este doar responsabilitatea statului, este responsabilitatea fiecărui și fiecărei din noi să contribuim la aceasta. „Schimbarea începe de la noi” – nu este un slogan patetic, el este unul foarte viu și important, pentru că anume atitudinile fiecărui om față de alții influențează viața întregii societăți”, a menționat Angelica Frolov, coordonatoarea Programului Lobby și Advocacy a Centrului de Informații GENDERDOC-M.

Campania socială „Sunt Ok” se va desfășura între 3 și 21 iunie și va culmina cu Festivalul „Moldova Pride” și, ca în fiecare an, cu Marșul Solidarității. Programul Festivalului și toate activitățile campaniei sunt accesibile online.

Urmărește canalul nostru de pe Telegram