În perioada 16-19 ianuarie 2020 a avut loc cel mai mare eveniment de promovare a turismului în Europa de Nord – MATKA 2020. Peste 50 mii de consumatori si aproape 20 mii de profesioniști din Suedia, Danemarca, Finlanda și Norvegia au avut ocazia să descopere ofertele reprezentanților turismului din Republica Moldova.

Moldova a prezentat brandul național „Pomul Vieții” și o serie de activități printre care întâlniri cu presa, comunicare digitală, tururi virtuale 360, etc. Promovarea a fost organizată de Asociația Națională pentru Turism Receptor și Intern din Moldova, ANTRIM, în cadrul programului de marketing a destinației turistice „Moldova. Discover the roots of life #BeOurGuest”, cu suportul Agenției de Investiții din Moldova.

Agenția de Investiții, administrator al brandului de țară și promotor instituțional al ofertei de export și investiții acordă un sprijin important sectorului turistic pentru valorificarea potențialului acestuia.

„Sprijinul financiar al activității expoziționale pentru 2019 a constituit peste 1 milion 134 mii lei, asigurând participarea a 55 de agenți economici la expozițiile internaționale derulate în 7 țări, iar în cadrul sesiunilor de B2B organizate prin concursul Agenției au fost antrenați 54 de prestatori de servicii turistice din Republica Moldova și 34 din străinătate. Promovarea ofertei turistice pe noi piețe-sursă, conectarea Republicii Moldova la fluxul turistic internațional prin elaborarea rutelor transfrontaliere, creșterea competențelor prestatorilor de servicii turistice, diversificarea produsului turistic local în conformitate cu tendințele moderne – rămân a fi obiectivele prioritare ale Agenției de Investiții și pentru 2020”, a menționat directorul general al Agenției de Investiții, dna Rodica Verbeniuc.

În viitorul apropiat, ANTRIM va organiza mai multe tururi de presă pentru media de specialitate scandinavă și va susține organizarea tururilor de familiarizare pentru partenerii membrilor săi.

În noiembrie 2019, trei dintre cei mai importanți tur-operatori locali, membri ANTRIM, au participat la un set de evenimente B2B „Meet the world – Nordic Roadshow” din Suedia, Norvegia, Finlanda și Danemarca unde au stabilit mai multe contacte cu potențialii parteneri.

Proiectul de Competitivitate din Moldova finanțat de USAID, Guvernul Suediei și UKaid este partenerul strategic de implementare a programului de marketing a industriei turismului din ultimii 4 ani. „Datorită acestor eforturi concertate de promovare din ultimii ani, Moldova a demonstrat reușite remarcabile, intrând în topul destinațiilor recomandate de Lonely Planet, National Geographic sau Forbes spre a fi descoperite de turiștii în căutare de experiențe inedite, cifra turiștilor fiind estimată la 1,7 milioane în 2018, care au generat o valoare de 500 de milioane de dolari a cheltuielilor în Moldova, contribuind astfel la circuitul economic primar și conex al industriei turismului receptor. Miza critică rămâne captarea acestui flux de vizitatori străini în structurile de cazare și în activitatea economică a operatorilor de turism și agențiilor de turism locale”, a explicat Diana Lazăr, vicedirector al Proiectului de Competitivitate din Moldova.

Țările scandinave se pot lăuda cu cel mai înalt PIB per capita și cu cinci săptămâni minimum de vacanță anual. Ele au generat o creștere extensivă a turismului emițător cu o valoare de peste 63 de miliarde de dolari în 2019, în special în segmentul de vârstă 20-64 de ani, turiști în căutare de experiențe imersive și destinații turistice necunoscute.