Vederea este foarte importantă pentru noi. Este dovedit științific: creierul nostru memorează în cea mai mare parte ceea ce noi vedem. Cu toate acestea, fiind în secolul XXI, marea majoritate a oamenilor aleg un job care se bazează pe lucrul la calculator. Lumina albastră care este redată de ecrane, poate duce la scăderea capacității de a vedea. Persoanele a căror vedere este afectată pot avea următoarele simptome: vedere încețoșată, senzația de ochi uscați sau iritați și dureri de cap.

Chiar dacă munca este foarte importantă pentru noi, igiena ochilor este și ea importantă. Iată câteva moduri prin care îți poți proteja vederea.

Menține un regim strict de folosirea a calculatorului și telefonului mobil 

În cea mai mare parte, lumina albastră este cauza vederii proaste. Din acest motiv, timpul petrecut în fața calculatoarelor, televizoarelor și telefoanelor trebuie să fie cât mai moderat. Chiar dacă munca ta se bazează în general pe calculator, trebuie să menții un regim. Acesta presupune ca tu să faci câte o pauză de 2-3 minute la fiecare 15-20 de minute. Astfel, vei evita vederea încețoșată și durerile de cap.

Ajustează scaunul 

Poate vă puneți întrebare „Ce legătura are poziția scaunului cu vederea?”. Poziția pe care noi o abordăm atunci când lucrăm la masă este de asemenea importantă. Dacă scaunul nostru este poziționat prea aproape sau prea departe de calculator, ochii noștri vor vedea mereu „în ceață”. Din acest motiv, distanța dintre scaun și masa unde se află calculatorul trebuie să fie de 60-70 cm. Respectarea acestei reguli, va crește eficiența ta de lucru și de asemenea va reduce riscul de scădere a vederii.

Mărește textul 

Mărimea nepotrivită a textului de asemenea poate afecta vederea. Astfel, trebuie să ținem cont de distanța de la care noi vedem ce este scris pe ecranul calculatorului. Textul trebuie să fie ajustat astfel încât să fie vizil de la distanța de 60-70 cm.

Luminozitatea potrivită

Este știut că pupila se adaptează mediului în funcție de luminozitate. Din acest motiv se recomandă ca lucrul la calculator să fie făcut în timpul zilei, atunci când pupila este mărită. Totuși, dacă simțiți necesitatea de a lucra și noaptea , atunci asigurați-vă că masa de lucru este suficient luminată. Pentru aceasta folosiți o lampă de birou cu halogen sau cu leduri . Ele trebuie poziționate în lateralul monitorului, astfel încât lumina să vină de la stânga sau dreapta.

Consumă alimente benefice pentru sănătatea ochilor

Nu poți să lucrezi în continuu. Atât corpul cât și ochii tăi au nevoie de o pauză și de o alimentație corectă. De aceea, prânzul luat la muncă trebuie să conține măcar unul din produsele enumerate mai jos.

Legume cu frunze verzi. Sunt antioxidanţi care pot reduce riscul de dezvoltare a degenerescenţei maculare şi a cataractei.

Ouăle. Gălbenuşul conține surse bogate de antioxidanţi şi zinc, care previn afecţiunile oculare specifice bătrâneţii.

Citricele şi fructele mov (afine, mure, coacăze, prune etc.). Prezența vitaminei C scade şansele de dezvoltare a problemelor oculare.

Migdalele sunt pline de vitamina E. Pe lîngă faptul că încetinesc procesul de îmbătrânire, consumul lor va reduce riscul apariției degenerescenţei maculare. Un pumn de migdale pe zi asigură jumătate din doza zilnică recomandată de vitamina E.

Autor: Andreea Chișca, stagiară

Distribuie articolul: