Inspiră-te să descoperi Moldova abia pășindu-i „pragul”! Agenția de Investiții în parteneriat cu Inspectoratul General al Poliției de Frontieră a lansat o campanie de promovare a țării noastre drept destinație turistică, care constă în distribuirea a 10 mii de materiale-informativ promoționale: broșură, hartă turistică, agenda de evenimente cultural-turistice „Pomul Vieții” în 5 cele mai solicitate puncte de trecere a frontierii de stat: Leușeni, Aeroportul Internațional Chișinău, Cahul, Sculeni, Palanca.

Campania „Experience Moldova” se adresează atât membrilor diasporei, care revin acasă în sezonul estival, cât și străinilor care vor traversa frontiera de stat pe sensul de intrare în perioada 1-20 august 2019, având drept mesaj principal îndemnul de a descoperi potențialul turistic al țării.

„Programul Agenției de Investiții pentru promovarea Republicii Moldova drept destinație turistică include mai multe acțiuni, prin care atât cetățenii noștri cât și instituțiile se pot implica pentru a face Moldova mai cunoscută pe extern prin experiențele pe care le oferă.

Împreună cu Inspectoratul General al Poliției de Frontieră am realizat multe lucruri frumoase în acest sens, și uite că acum, pe sfârșit de perioadă estivală, când mii de moldoveni din diasporă revin acasă, și deseori revin cu prieteni sau rude din străinătate, ne-am gândit să-i inspirăm să descopere Moldova și să o prezinte în cel mai atractiv mod posibil oaspeților de peste hotare. Mai mult, prin intermediul materialelor promoționale, distribuite în cadrul campaniei „Experience Moldova”, îi îndemnăm să-și extindă perioada de ședere în țară, pentru a savura cât mai multe experiențe turistic”, spune Rodica Verbeniuc, Director General, Agenția de Investiții.

Broșurile distribuite la punctele de trecere a frontierei sunt, de fapt, agenda de evenimente cultural-turistice care adună 30 de evenimente programate să se desfășoare în 2019, în Republica Moldova, sub umbrela brandului de țară „Pomul Vieții”. Bunăoară, chiar pe parcursul lunii august, în diverse colțuri ale țării vor fi organizate 2 festivaluri culturale, un maraton și un târg de meșteșugărit. Astfel, moldovenii reveniți acasă, dar și turiștii străini sunt invitați să viziteze:

  • Târgul „La vatra olarului Vasile Gonciar” (11 august 2019)
  • Festivalul de muzică balcanică „GUSTAR” (17-18 august)
  • Festival de muzică în aer liber „DOR CĂLĂTOR” (22-23 august)
  • Cursă inedită de tip trail prin podgorii „PURCARI WINE RUN” (24 august)

Alături de broșură, vizitatorii care vor intra pe teritoriul țării noastre vor primi și o hartă turistică care include 20 cele mai relevante destinații turistice din Moldova – muzee, vinării, monumente religioase, istorice și rezervații naturale, dar și traseele către acestea.

Agenția de Investiții și IGP de Frontieră nu sunt la primul parteneriat pentru îmbunătățirea experienței turistice. Anterior, cele 2 structuri au conlucrat pentru a aoferi grupurilor de turiști, care călătoresc cu autocarele, o asistență eficientă la trecerea frontierei de stat. Mai exact, prin intermediul unui canal electronic de comunicare prestabilit, agențiile de turism vor putea notifica autoritățile de frontieră despre sosirea grupurilor de turiști în prealabil cu 24 ore. Iar în decembrie 2018, polițiștii de frontieră le-au urat „Bun venit” moldovenilor care se întorc acasă de sărbători, dar şi turiştilor care ne vizitează ţara, oferindu-le 800.000 de mere cu logoul „Pomul vieții”, furnizate de Agenția de Investiții.

Pe parcursul lui 2018, peste 4.300.000 de vizitatori au traversat frontiera de stat, la intrarea în Republica Moldova.