Rețelele de socializare ne-au cucerit de mult timp. Suntem mai peste tot în mediul on line și ne ghidăm după tendințe, influențe, unele le ignorăm, altele sunt adaptate. La fel e și în domeniul designului de interior. Acest lucru îl confirmă și Elena Agafonova, arhitect și designer A-Studiya. Cu o experiență demnă de aprecieri și un portofoliu bogat, Elena a descoperit cum ne influențează Instagramul designul de interior și cum putem să îl adaptăm așa cum ne place.

 

Ce impact are Instagramul în modelarea simțului estetic, în special când vorbim despre mase?

Specificul acestei rețele de socializare avea inițial o abordare diferită de ce avem acum. Oamenii distribuiau fotografii foarte rapid fără a transmite  informații scrise. Astfel s-a dezvoltat capacitatea utilizatorilor de a privi realitatea, de a o înțelege prin prisma imaginilor. Pe parcurs  avalanșa de poze a început să fie mult mai pretențioasă, în special pe segmental estetic. Mai bine spus,  cele mai frumoase imagini aveau un număr mare de aprecieri. Așa au crescut cerințele în materie de fotografii cu un aspect estetic deosebit. Să nu uităm că rețelele de socializare sunt una dintre sursele de informare în zilele noastre.

O concluzie ar fi și faptul că designerii de top, inclusive cei din Occident care setează tendințele în materie de interioare, au ocazia de a manipula părerea maselor și simțul estetic, plantând literalmente moda și influențele unui anumit stil arhitectural. Acest lucru se face printr-o publicare masivă a fotografiilor cu tendințele respective.

Cum Instagramul a influențat amenajarea spațiilor publice?

 Una dintre căi au fost fotografiile selfie. Oriunde, oricând.  Nicio domnișoară din zilele noastre, dar nu vorbim doar de ele (râde) nu va rata să posteze un selfie pe contul de Instagram. Cele mai multe fotografii de acest tip se fac la petrecerei,  restaurante, cafenele, cluburi. Când se postează imaginea, se indică locația. Acest proces crește raitingul respectivului loc, șansele unei reclame ascunse devin tot mai mari, iar de aici rezultă un venit deloc de ignorat pentru local. Prin urmare, proprietarii de instituții sunt interesați să stimuleze vizitatorii să fotografieze și să se facă un check in prin crearea de zone speciale în interior. Apariția frecventă a unui interior din anumite locuri formează noi cerințe în materie de amenajarea spațiului. În zilele noastre interioarele sunt practic obligate să fie fotogenice. Vorbim de anumite efecte, lumină bună, elemente individuale și o organizare armonioasă a acestora.

De cum s-a dezvoltat Instagramul, au început să apară și tendințe noi în designul de interior. Cum a fost posibil acest lucru?

Am menționat mai devreme, seflie forever! Procesul de fotografiere continuă și acasă. Dorința și goana după faimă îi face pe oameni nu doar să fie atenți la cum arată, dar și la modul lor de viață. Utilizatorul contemporan de Instagram nu mai postează fotografii  cu automobilul său, dar e gata să demonstreze tuturor spațiul său unde își petrece timpul: birou, casă, apartament. Prin urmare, interesul pentru interiorul autorului, care subliniază individualitatea proprietarului, a crescut de mai multe ori.  La moment casa și apartamentul nu sunt doar spații de locuit, e un portret imens al proprietarului ce demonstrează celor din jur statutul său social și gradul de inteligență.

Pe lângă trendurile comune, ce modificări au intervenit în doleanțele clienților odată cu popularitatea Instagramului?

 Menționam anterior că Instagram e una dintre sursele de informare în masă. Crează și influențează viziuni și gusturi estetice. Pe de o parte, există o anumită unificare și standardizare a preferințelor stilistice ale publicului, ca urmare a tendințelor propagate în mod activ. Pe de altă parte, gustul estetic crește și cerințele față de nivelul de calitate al designului interior cresc. Tendința oamenilor de a fi mereu la modă îi face să urmeze cursul prin alegerea stilului pentru interior.

În același timp, avalanșa de interioare de calitate de pe rețele formează un simț estetic potrivit, permite clientului să evite greșelile în luarea deciziilor individuale.

Cum credeți, ce efecte pozitive are Instagramul în viața noastră?

 Ca orice influență din viața noastră,  cea a Instagramului are atât efecte pozitive, cât și negative. Dacă e să vorbim de plusurile acestei rețele în domeniul designelui de interior, putem enumera următoarele:

 

  1. Creșterea fără îndoială a nivelului general de alfabetizare estetică.
  2. Instagramul e o platformă de publicitate ce permite să reduceți timpul de căutare al unui designer care să corespundă intereselor sale, statutului social, satutului financiar etc.
  3. Reducerea timpului pentru designer și client pentru a găsi o soluție interioară potrivită. De regulă, majoritatea clienților noștri vin deja pregătiți. După examinarea unui număr mare de interioare pe Internet și filtrarea imaginilor ce le-au plăcut, au decis deja o direcție stilistică comună. Acest lucru permite proiectantului să se miște în mod intenționat într-o direcție, fără restricții asupra libertății creative.

 Bine, dar care sunt aspectele negative?

 Sunt evidente! (râde)

 

  1. Instagram crează șabloane în viziuni și gândire. Oamenii își pierd din individualitate pentru a corespunde tendințelor, copiază doar partea vizibilă a succesului. Există o pierdere a unicității individului; dorința de a fi recunoscut în societate pentru a corespunde stereotipurilor și modelelor, în mod literal, în orice: înfățișare, mod de viață, alegere a unui loc de odihnă și chiar într-un interior privat.
  2. În căutarea popularității pe Instagram duce la o creștere catastrofală a iluziilor. Dorința nu e atât de mare de a arăta cine ești, ci cât de frumoasă, reușită vrei să o arăți pe rețele. Crește ipocrizia, falsitate, chiar apar cheltuieli financiare nesăbuite și lipsite de sens. (achiziționarea de accesorii de top, mobilier excesiv de scump care nu corespund nivelului financiar real al unei persoane).

 Cum observați influența  Instagramului asupra schimbării tendințelor în designul interior, dacă e să ne axăm pe viitor?

La moment conținutul video câștigă tot mai mult teren pe Instagram.

Comparativ cu fotografia videoclipul este mai credibil, dacă e să spunem așa.  Formatul de film dinamic vă permite să transmiteți viața reală în toate nuanțele și nu în luciul fotografiilor prelucrate. Utilizatorul este deja obosit de luxul fals al imaginilor perfecte și vrea să cunoască procesul, nu doar rezultatul. Acest lucru este evidențiat de popularitatea crescândă a povestirii despre modul de a aplica machiajul, de a crea capodopere culinare și, desigur, de a urmări procesul magic al nașterii și implementării soluțiilor de interior și arhitectură. Putem spune că pentru spectator acest lucru este un fel de spectacol „în spatele sticlei”, dezvăluind secretele măiestriei și determinând un sentiment de participare la proces.

Cu alte cuvinte, vom merge la democratizare: mai puțin patos, mai puțin „show-off”, mai multă onestitate și transparență maximă a procesului de creare a spațiului înconjurător.

Personal, căutați inspirația și în Instagram?

Nu, doar informații. Mă inspiră doar comunicarea. Aici vorbim de oameni, interacțiunea cu natura, dialogul viu cu diverse edeficii arhitecturale, cu arta și, nu în cele din urmă, dialogul cu mine însumi.

În ceea ce privește abundența de informații, Instagramul, la fel ca Internetul per general, este cu siguranță o resursă indispensabilă. Este imposibil să participați la toate expozițiile profesioniste ce se desfășoară în întreaga lume, dar este posibil să faceți acest lucru prin intermediul Instagramului.

În plus, când vizualizez noutățile pe rețelele de socializare (nu doar Instagram), fac un portret psihologic al unei persoane active din punct de vedere social.

 

Ce sfat le puteți da celor care vor să aibă un „colț instagramabil”, fără a efectua o schimbare majoră a interiorului?

Indiferent de interior, pentru a obține o fotografie spectaculoasă, trebuie să urmați aceste recomandări: iluminarea corectă este totul. Prin urmare, dacă doriți să obțineți un fragment spectaculos de interior  pentru fotografii frumoase  este suficient de a decora un perete, care este la un unghi drept cu fereastra, cu un material texturat sau calcaros.

Poate fi un parchet laminat nu foarte scump pentru podea,  un peret cu aspect de lemn sau cărămidă clinker, sau un fragment de tapet,  numai nu tapete foto ( râde). Pot fi fără imprimeuri, dar în culori profunde.

În acest colț va fi suficient să puneți doar o lampă  sau un fotoliu. Dacă mai adaugi o pătură texturată și o carte deschisă pe fotoliu,  vei dovedi că ești un cunoscător subtil al literaturii și al unei personalități intelectuale. De asemenea, aici puteți face un selfi cu efecte inedite, o fotografie sentimentală a pisicii dvs. iubite.

În acest caz, fotografiile în lumina zilei și seara vor avea un efect și o stare de spirit complet diferită.

Datorită acestor mici eforturi, veți obține fotografii minunate și un cont minunat, atractiv în rețeaua Instagram, care se dezvoltă în mod dinamic.

Distribuie articolul: