Doina Ciobanu este considerată în social media, industria fashion și în fashion blogging drept un fenomen. Când avea doar 17 ani și un blog modest despre modă, tânăra din Republica Moldova apărea în recenziile de modă ale unor publicații renumite cum sunt Cosmopolitan Fashion Rusia, Vogue Mexico, Vogue Paris, Vogue Korea și lista poate continua. La show-ul Burbbery, London Fashion Week, a participat în calitate de invitată. Doina a colaborat cu branduri de lux ca Agent Provocateur, Fendi și Versace, a fost primul „influencer”, deci om cu influență digitală și fața campaniei lui Paul Smith, a colaborat cu branduri ca L’Oréal și Bobbi Brown. Și acesta a fost doar începutul. 

Startup Grind, o comunitate a antreprenorilor din toată lumea, a invitat-o pe Doina Ciobanu la o întâlnire cu tineri designeri, fotografi, modele, jurnaliști și admiratorii ei ca să o descoase de secrete. În secolul al 21-lea, când social media (în traducere, „mijloacele de comunicare sociale”) e la putere și tot mai des urmărim oameni care câștigă bani din pasiunea lor de a călători sau de a reinventa ținute vestimentare, apare întrebarea firească pentru mulți: „cum este posibil? vreau și eu!”

doina-ciobanu-london-urban-chic-outfit-collage-3

Ea a fost numită, de către Forbes, drept unul dintre primii 19 tineri antreprenori din România și una dntre cele mai influente icoane ale modei, fiind apreciată de publicația Elle pentru cel mai bun stil personal. Noi am pescuit câteva sfaturi de la modelul și bloggerița Doina Ciobanu despre cum poți deveni un brand sau un om cu influență pentru diverse branduri. Tânăra, astăzi în vârstă de 23 de ani, le-a sugerat tinerilor designeri prezenți în sală la întâlnirea Startup grind să facă multe cadouri.

„Eu am mai mulți prieteni care lucrează în PR. S-a întâmplat odată să afle că într-un hotel era cazată Khloe Kardashian. Ghiciți ce au făcut? S-au asigurat că în ziua aceea, la ea în cameră a ajuns o bluză a unui brand nou pe piață, pe care ei îl promovau. După ceva timp, Chloe a purtat bluza, iar despre asta au scris nenumărate publicații. Așa a explodat faima brandului. Brandul Daniel Wellington este cel mai bun exemplu în acest sens. Au dăruit mii de ceasuri prin toate colțurile lumii, ca să afle lumea despre ei. Le-au dăruit și unor oameni cu influență online nu neapărat foarte mare. Dar a prins. Astăzi, fața lor este Kendall Jenner. Dacă reprezinți un brand mic, nou pe piață, aproape necunoscut, te poți face vizibil dacă le oferi cadouri oamenilor cu influență, inclusiv mică, în schimbul unei postări pe o rețea socială, în schimbul unei etichetări.”

doina-ciobanu-estee-lauder-modern-muse-nuit-collage-4-2

Mulți visează să fie în locul Doinei Ciobanu, să primească ei cadouri de la tot felul de branduri, să li se ceară să le poarte în schimbul unei postări pe Facebook, Instagram sau blogul personal.

„Dacă visezi să devii un om cu influență online, caută parteneri chiar în oamenii pe care îi urmărești tu. Scrie-le. Propune-le să faceți video-uri pe YouTube. Solicită parteneriate cu diverse branduri, începe cu cele mici. Vezi că un brand este urmărit pe Instagram de 15 mii de oameni, scrie-le reprezentanților acestuia că vrei să faci poze cu produsul lor, o să ai grijă tu de toate: make up, ținute și că le dai proiectul final fără să ceri un bănuț. Le ceri în schimb doar să îl publice. Așa creezi rețeaua. Așa te faci vizibil. Ajutându-i pe alții să își construiască platforma de vizibilitate și notorietate, câștigi tu propria platformă. Devii tu mai cunoscut. Comentează, dă like-uri la postările altora. Fii acolo. După aceea, vei fi tu căutat, vei fi invitat să promovezi produse, branduri.”

DSC_6262

Doina Ciobanu a povestit că asemenea lucruri a învățat din mers, dar și accesând diverse cursuri online. Prin 2011, când a lansat primul fashion blog din Moldova, „The Golden Diamonds”, la noi nu se știa mai nimic despre mijloacele de comunicare sociale, despre marketing digital. La noi în țară nu prea ai de la cine să înveți cum funcționează aceste instrumente, nu avem școli.

„Astăzi există nenumărate bloguri cu lecții gratuite. Internetul are de toate. Găsești orice te interesează acolo. De pe internet poți învăța cum să îți construiești un blog de succes, găsești cursuri despre social media.”

doina-ciobanu-agent-provocateur-lingerie-swimwear-9

Instagram nu mai este demult o platformă live. Lucrurile nu se mai întâmplă acolo în timp real, așa cum a fost conceput. A devenit o rețea socială de promovare a produselor, brandurilor și a oamenilor cu influență.

„A devenit o platformă profesionistă, cu proiecte planificate. Pozele se fac cu aparate foto profesionale. Machiajul e realizat de profesioniști, ținutele bine alese de stiliști profesioniști. E multă muncă în spatele imaginilor perfecte pe care le vedeți pe Instagram și investiții. Unii oameni urcă munți ore bune pentru o poză reușită despre care noi doar exclamăm: „aaa…drăguț, frumos”. Se schimbă multe locații. Oamenii se trezesc înainte de răsăritul soarelui sau așteaptă apusul pentru un cadru bun.”

doina-ciobanu-Tulum-ruins-places-to-see-fashion-travel-6

Doina a mai povestit că succesul ei se datorează disciplinei. Nu merge la cluburile de noapte, evită distracțiile nocturne și alcoolul ca să fie mereu odihnită și pregătită să lucreze profesionist. 

Foto: thegoldendiamonds.com