Lilu Ojovan a participat la conferința „Rockit” 2019, acolo prezentatoarea a povestit despre hashtagurile devenite virale pe pagina ei de Instagram, dar și despre cum un influencer este în stare să producă adevărate schimbări cu ajutorul a tot ce înseamnă social media. 

Evenimentul „Rockit Conference 2019”, care a avut loc la Tekwill, a adunat mai mulți antreprenori, prezentatori și influenceri din Republica Moldova și nu doar, care au povestit despre experiențele lor în domeniile în care activează și au lansat idei care-și merită toată atenția. Unul dintre invitații evenimentului a fost și Lilu Ojovan care a vorbit despre popularitatea în mediul online, influența pe care o poate avea un inluencer, dar și despre hashtagurile devenite virale pe pagina ei de Instagram. 

#ecoolsafiieco

Lilu a avut ocazia să povestească despre ce a motivat-o să creeze acest hashtag și să-l redistribuie zilnic pe pagina ei de Instagram. În acest fel încurajând comunitatea ei de urmăritori să renunțe la plastic și să caute alternative pentru acesta.

„La noi se vorbea despre „hai să trăim fără plastic”,dar nu se vorbea la „masa mare”. Nu există campanii sociale pe TV sau pe radio în care să se discute și să se accentueze gravitatea problemelor. Din păcate, toate legile care se fac sunt ascunse acolo undeva, cu bife foarte mici de niște cifre de nici nu știu cum să le numesc pentru pungile de plastic, ca până la urmă tot pungile de plastic să fie folosite. Așa că am zis că dacă încă nu pot să ajung cu această idee la Guvern sau companii mari, pot să ajung la cumpărător. Dacă nu se schimbă de sus hai să încercăm să schimbăm de jos. Așa că am început să folosesc acest hashtag zi de zi și la orice. Soluții sunt foarte și foarte multe, trebuie doar să-ți pui o mică întrebare și o să găsești zeci de răspunsuri, a povestit Lilu.

Amintim că de ceva timp Lilu Ojovan a deschis chiar și un magazin unde comercializează produse eco și încurajează publicul să le includă în uzul zilnic.

#cumparfloridelabatrani

Cât despre originile acestui hashtag, Lilu povestește că acestea încep chiar în interiorul familiei, atunci când soțul a cumpărat flori de la un bărbat de pe stradă.

„Aici chiar nu ajută companii sau branduri, aici ajută oameni simpli. Totul a pornit când am plecat în ospeție la soacra mea, iar soțul meu a cumpărat flori de la un bătrân. Atunci fiica a întrebat: „Dar de ce nu cumpărăm flori de la florărie?” și el zice: „Păi, uite la bărbatul acesta, cu siguranță a luat florile de la el din grădină, poate are o pensie mizeră și nu are din ce să trăiască, noi îl ajutăm așa”. Cu ajutorul Instagramului am invitat oamenii să cumpere flori de la bătrâni și să folosească hashtagul „#cumparfloridelabatrani ”, până acum am redistribuit zeci și sute de stories-uri și încă se mai întâmplă acest lucru”, spune Lilu.

#nomakeup și #frumuseteaeintine

„De fapt nu e un hashtag născocit de mine. A fost după o perioadă în care s-a vehiculat foarte mult în presă scandalul buzelor, era atât de multă atenție îndreptată asupra acestui subiect, atunci am zis că e prea mult. Haideți să ne amintim și să ne dăm seama în ce cu adevărat ar trebui să investim, să ne gândim ce se află în interiorul nostru. Am încurajat femeile să nu se mai rușineze poate de formele imperfecte pe care le au, să se accepte așa cum sunt, pentru că acceptarea de sine este foarte importantă. Mai ales pe social media, pentru că noi am fi perfecte și privite ca niște idoli și toate vor să fie privite ca noi. Acestă dorință bazată adesea pe temeiuri iluzorii fac, ca femeile să se judece și foarte multe dintre ele ajung la depresie urmărind zeci de alte femei frumoase, sculptate și cu talie de viespe. Trebuie să le spunem că femeia este frumoasă așa cum este ea”, spune Lilu Ojovan.

Sursa foto: Instagram