Femeile au știut mereu buna organizare și cum să facă așa ca toate lucrurile să se întâmple bine, corect, profesionist și la timp. Este și despre Rodica Tătaru, o specialistă în a organiza evenimente și traninguri de succes. Despre ele, dar și despre provocările din carieră, într-un interviu marca „20+” în platoul EA.md.

„AQA Logistics&Consulting” este o companie de management al proiectelor și evenimentelor, specializată în special în organizarea conferințelor, trainingurilor și altor evenimente de tip business. Cred că este singura companie care lucrează doar cu parteneri externi și organizăm evenimente atât în țară, cât și peste hotarele acesteia. Beneficiarii serviciilor noastre sunt așa organizații ca: Organizația Mondială a Sănătății, Consiliul Europei. Recent am avut evenimente care au fost organizate în Copenhaga, Barcelona.

Cred că la noi, în Republica Moldova, doar prin exemplul personal de implicare poți arăta responsabilizarea față de societate și față de cei mai puțin avantajați.

20170420-interviu.mp4.Still004

Organizațiile internaționale au perceput mult mai devreme faptul că este foarte important să ai pe cineva care să se ocupe de organizarea evenimentului pe care vrei să îl pui la cale. Să nu uităm și de faptul că aceste companii au și anumite beneficii în vederea unor parteneriate cu aceleași săli de conferință și atunci oferta prezentată poate fi mult mai bună. Reușita unui eveniment necesită o echipă profesionistă.

AQA are acum 10 angajați full time, însă noi luăm și angajați part time atunci când este vorba despre evenimente foarte mari.

Să fii un manager bun este tot atât de greu pe cât este să fii o mamă bună sau să fii antrenat în orice altă profesie. 90% depinde de personalitatea pe care o ai și abordarea pe care o ai față de echipă. În ceea ce facem noi, echipa este nucleul de bază. Este un nivel major de implicare și investiție în dezvoltarea lor personală și profesională și comunicare, nu îl ultimul rând.

Criteriile prin care ne diferențiem sunt: transparența, atât financiară, cât și decizională, comunicarea pe linie cu beneficiarul sau clientul. Este și spiritul de disponibilitate. Suntem disponibili 24/24, iar ultimul criteriu ar fi profesionalismul, care este foarte important.

20170420-interviu.mp4.Still002

Cel mai greu eveniment pe care l-am organizat și cel mai memorabil a fost un eveniment din cadrul Campaniei de Combatere a HIV Sida. Atunci am avut peste o sută de participanți de pe tot globul pământesc, care sunt consumatori activi de droguri. A fost o provocare, însă aceasta este o practică internațională.

Provocările sunt doar o ușă spre dezvoltare. Dacă nu ești pus în această situație, nu văd cum pot trece la un alt nivel. În situații de criză, am o strategie care lucrează perfect. Nu trebuie să reacționez, ci să acționez. Este nevoie de o zi pentru a clarifica situația cu succes.

Lucrurile care mă ajută să cresc profesional sunt călătoriile, lectura și comunicarea cu oamenii interesanți și cu oamenii care au o experiență în spate.

Dacă aș avea un milion de euro aș investi în așa mod încât investiția să genereze bani.

Femeiele trebuie să se regăsească în ceea ce fac. Dacă nu ești pasionat de meseria ta nu vei putea prinde gustul succesului.

Nu vreau să fiu un manager iubit, ci respectat. Atunci automat ești și îndrăgit.”

Foto: captură video