Daniela Arapan are 23 de ani și pasiunea ei este job-ul. „… atunci când faci ceea ce-ți place, combini pasiunea cu activitatea care îți aduce bani”.

Daniela a absolvit Colegiul Național de Comerț, specialitatea contabilitate, dar, a înțeles pe parcurs că cifrele, statistica și dările de seamă – toate acestea nu erau despre ea și despre viitorul ei.

„În anul patru am realizat că sunt diferită de colegii mei, că nu-mi găsesc locul acolo. Ce am făcut? Am mers la Facultatea de Jurnalism, eram sigură că acolo îmi e locul. Am activat câteva luni ca reporter la o emisiune de la noi și am înțeles un lucru foarte important: am nevoie de un job care să aducă bani și care să-mi ofere un grafic liber. Pentru ce bani și timp liber? Pentru călătorii și dezvoltare personală. La sigur când stai toată ziua într-un oficiu, scrii știri sau facturi, sau orice altceva, nu ai timp pentru tine. Așa că prioritățile au făcut ca eu astăzi să fiu specialistă în SMM (Social Media Marketing)”.

Tânăra spune că SMM este tot ce ține de mediul online, canalul de legătură a antreprenorilor cu mediul online.

„Dacă să vorbim de responsabilitățile mele, ca specialist eu analizez obiectivele clientului și îi ofer rezultatul dorit prin Instagram, Facebook, site, target, content”.

După ce a studiat tot ce are tangență cu SMM, Daniela a înțeles că este timpul ca toată informația pe care o posedă să o transmită mai departe, așa că a lansat cursuri complete de SMM.

 „Am lansat un curs complet de SMM, „Instragram for all” – denumirea spune multe. Acest domeniu este tare solicitat la moment, săptămânal am câte o cerere de a activa ca specialist, însă fizic este imposibil. Din acest motiv, cursul este suficient de a instrui participanții și de a trimite pe piață specialiști proaspeți. Fetele studiază bazele Social Media Marketing-ului, pe toate platformele (Instagram, Facebook, Tik-Tok)”.

Specialist în SMM nu este un job tradițional și e încă neînțeles de mulți. Totuși, a avea un specialist în SMM în compania ta, costă.

„La moment prețul pachetului lunar nu este atât de scump, e mai mic decât un salariu mediu de la noi. Luând în calcul că rezultatele companiei se datorează în măsură de 50 % specialistului în marketing, prețurile ar trebui să fie mai mari. Sincer, antreprenorii încă nu sunt bine informați despre noi, specialiștii în SMM, așa că din start cred că nu au nevoie de noi, după primele luni de activitate situația se schimbă. Antreprenorii văd rezultatele și încep a investi mai mult în marketing”.

Pentru a putea face și mai multă claritate, am rugat-o pe Daniela să ne spună cum arată o zi din viața unui specialist SMM.

  • „Sunt specialist SMM la șase companii. Dimineața mea începe la ora 8:00. Spun de șapte ori „Bună dimineața” pe stories la fiecare client, plus pe pagina mea personală. Vă imaginați câte formule de salut știu! După care începe planificarea la fiecare client.
  • Stories – câte cinci stories-uri la fiecare client, ele trebuie să dezvolte o temă, să prezinte un produs și să țină publicul aproape.
  • Postări – planific pentru fiecare client o postare, pregătesc imaginea, lucrez la un text etc.
  • Target – fiecare companie are anumite scopuri, să vândă mai mult, să aducă clienți mai mulți sau să crească vizibilitatea companiei. Aici mă ajută target-ul, reclama profesională din Facebook – analizăm bugetul, găsim publicul țintă, prelucrăm imaginea și textul.
  • Content – un specialist are nevoie de material cu care să lucreze, fie imagini, video sau imagini grafice. Aici e vorba de planificarea unor ședințe foto, video sau alte evenimente unde să putem colecta material bun.
  • Seara, după ce termin totul, mă apuc să mai analizez concurenții, să creez oferte și alte instrumente de atragere a clienților. E mult de lucru, dar, e vorba de libertate, profit și atmosferă plăcută de muncă”.  

Tânăra ne-a spus care este prețul pentru aceste servicii.

„Un pachet minim, care include doar stories, postări cu minim text și content drăgut, costă 2000-3000 de lei. Acest pachet nu îl găsiți la mine, pentru că doar prin stories și postări nu faci rezultate deosebite.
Un pachet mediu, costă 4000-5000 de lei. E vorba de crearea contentului pentru stories, postări, texte atractive, video pentru Tik-Tok.

Totuși, pachetul pe care eu îl sugerez antreprenorilor e cel full. Include crearea contentului pentru stories, postări, texte atractive, ședințe foto, video interesante, gestionarea paginii de Instagram, Facebook, Tik-Tok, scrierea articolelor pentru site și cel mai important target. Acest pachet costă 6000-10.000 de lei”.

Tot mai multe persoane apar în mediul online cu sute de oferte, acelea de a ajuta companiile să crească pe online, așa că am rugat-o pe Daniela să ne facă o diferență clară între un specialist SMM și un amator de SMM.

„Diferența între un specialist SMM și un amator e simplă. Amatorul îți poate face fotografii drăguțe, texte simple și stories frumoase. Un profesionist te va dezgoli înainte să lucreze cu tine, îți va studia istoria companiei, va analiza piața și situația concurenților, îți va oferi planul de targetare, vizualul tuturor paginilor web etc”.

Distribuie articolul: