Nu toți părinții pot și iubesc să deseneze, și cu siguranță nu fiecare poate spune unui copil cum să deseneze corect un copac sau o pisică. Cineva nu acordă nicio importanță acestui lucru: de ce ar avea nevoie de desen, un viitor matematician sau, să zicem, un medic? Alții înscriu copiii la cursuri speciale sau la artiști (dar acest lucru nu întotdeauna funcționează). Artiștii susțin un singur lucru: creativitatea este grozavă și fiecărui copil i se pot oferi instrumente pentru a se exprima.

Cea mai obișnuită frază pe care profesorii o aud la începutul anului școlar este „Nu pot desena”. Este foarte important să îi transmiteți copilului că desenul nu se limitează la figuri anatomice corecte și o perspectivă perfectă. Copilul poate desena orice vrea, problema este că nu toată lumea își dorește acest lucru.

Setul standard al unui elev – un album și creioane colorate – nu poate inspira copilul la creativitate. Artiștii recomandă să începeți cu alte instrumente – plastilină, guașă, acuarele. Și principalul lucru este să le permiteți copiilor să facă tot ce vor cu ele. Nu vă concentrați pe greșeli (acest lucru este adesea făcut de educătorii din grădinițe, dictând, de exemplu, că un iepuraș poate fi doar gri, iar cerul albastru și nimic altceva). Fiind nelimitat, copilul va putea da frâu liber imaginației și se va bucura de proces.

Adesea, copiii care studiază desenul la școală de pictură sau în liceu, se tem foarte mult să nu greșească și să nu atingă perfecțiunea. Este important să îi explicăm copilului că un artist este un mag, pentru care „urât” nu există, dar nici „greșit” nu există. Dacă copilul nu știe să deseneze de exemplu mâini, lăsați-l să le reinventeze astfel încât cel care privește desenul, să-l creadă.

Copilul nu are o experiență bogată. Lasă-l să creeze de la zero, inventând noi reguli din acele atitudini pe care le are deja. Cea mai productivă opțiune este să oferiți libertate, să încercați totul și apoi să întrerupeți ceea ce nu este necesar și să nu impuneți reguli și să stabiliți limite în avans. Principalul lucru este să ne amintim că orice incapacitate devine o abilitate atunci când începe să fie convingătoare.

Cu cât o persoană este mai matură, cu atât este mai constrânsă în ideile sale. Oamenii care au trecut prin școli de artă au învățat ce este „bine” și ce este „rău”. Adesea, deja în adolescență, nu își permit să experimenteze și să încerce să gândească conform standardului. Greșelile îi supără și îi înfurie foarte tare. Acest lucru poate duce la un refuz complet de a picta.

Este important să îi explicăm copilului că greșeala este rezultatul unui experiment. Și numai astfel de experimente îl vor conduce către propriul stil artistic. Mulți artiști care sunt acum cunoscuți și iubiți. nu au fost acceptați la începutul carierei lor creative.

Sursă: mel.fm