Vineri, 9 iunie, a fost premieră la Teatrul Național Satiricus I. L. Caragiale din Chișinău! Celebra comedie a lui Tudor Mușatescu „Titanic Vals” în regia lui Cristian ȘOFRON a ajuns și în capitala moldavă. Este vorba de o frumoasă colaborare între echipa de actori a teatrului Satiricus cu regizorul român, pentru a pune în scenă o comedie dramatică delicioasă.

Piesa este complexă și evidențiază atât o serie de motive politice, cât și apetitul nestăvilit de îmbogățire, complicatele relații familiale, iubirea sau mai degrabă neiubirea de aproapele, surprinzătoare povești de dragoste, bârfa, dar și ridicolul personajelor și a situațiilor cotidiene.

Este un spectacol care a fost îndrăgit de public din prima, căci se consumă pe nerăsuflate și ne prezintă o poveste captivantă, încheiată la toți nasturii. Observăm pe scena teatrului și un joc actoricesc plin de har. Or, piesa dispune de personaje extrem de memorabile: colorate și foarte bine definite, fiecare cu moravuri, aspirații, supări și mofturi proprii.

Vedem aici o familie de suburbie, în care majoritatea membrilor care aspiră să ajungă „sus” prin accederea la viața politică. Dorința de a trăi bine și a nu face nimic, intriga, prefăcătoria, minciuna – toate-s instrumente ale celor care și-au pierdut și ultimul strop de omenie. Totuși, protagonistul, Spirache (Viorel CORNESCU), este un personaj care încearcă să rămână onest într-o lume complet perfida. El luptă cu propria familie, cu propriul partid și cu proprii alegători pentru dreptate. Oare va reuși să rămână vertical în tot acest talmeș-balmeș de neoprit? Un alt personaj demn de admirație este Gena (Lilia CAZACU), fiica lui Spirache de la altă soție, care se sacrifică pentru sora sa vitregă.

Toate aceste fire încâlcite amuzant au construit idila unei seri de vineri magice. Mergeți să vedeți acest spectacol colorat!
Din distribuția spectacolului Titanic Vals fac parte actorii: Viorel CORNESCU (Spirache), Ludmila GHEORGHIȚĂ (Dacia), Elena OLEINIC (Chiriachița), Natalia CARAMAN (Sarmisegetuza), Lilia CAZACU (Gena), Daniel CIOBANU (Traian), Ira CAZAC (Decebal), Constantin GHILEȚCHI (Petre Dinu), Eugeniu MATCOVSCHI (Stamatescu), Arcadie RĂCILĂ (Nercea), Ion GROSU (Procopiu), Nina TODERICO (Doica), Nadejda CRÎLOV (Maria), Artiom OLEACU (Fotograful), Vasile CAȘU (Bătrânul).