În ciuda eforturilor primăriei de a promova funcționarii săi, majoritatea locuitorilor capitalei nu manifestă un interes deosebit față de informațiile de pe bannerele amplasate în oraș. Oamenii nu recunosc chipurile de pe afișe și nu par curioși să afle ce rol joacă aceste persoane în administrarea treburilor Chișinăului.

Reprezentanții primăriei afirmă că această campanie are scopul de a informa cetățenii despre persoanele la care se pot adresa în cazul unor probleme, însă activiștii civici consideră că aceasta este o risipă de bani, scrie tv8.md.

De câteva săptămâni, Primăria Chișinău desfășoară o campanie de prezentare a echipei sale. În troleibuze, se aud îndemnuri de a-i cunoaște pe funcționarii primăriei, iar în stațiile de așteptare au fost afișate bannere cu fotografiile angajaților municipalității. Majoritatea acestor funcționari sunt membri ai partidului MAN, condus de primarul Ion Ceban. Totuși, chișinăuienii nu par prea interesați de informațiile de pe afișe, pe care mulți le consideră o metodă învechită.

„Chiar nu înțeleg, fețe necunoscute, nici în presă, nici pe internet nu am citit nimic despre ei. Dacă eram curioasă probabil căutam informații, dar în zilele de astăzi nu poți fi interesat de cineva care este afișat în stația de așteptare a transportului public.”

 

„- Cum credeți de ce a fost afișat aici? – Nu știu. – Nici nu sunteți curioasă să aflați de ce? – Sunt responsabili de la primărie. – Poate, nu știu. Eu îl susțin pe Ceban, priviți ce a făcut în oraș, dar astă cine este, noi nu îl cunoaștem.”

„Dumneavoastră o cunoașteți? – Nu o cunosc, nu.”

 

Alți trecători s-au lansat în tot felul de presupuneri despre persoanele de pe bannere.

 „- Pretorul sectorului Botanica?- Sunt angajați ai primăriei, de ce credeți că a fost afișată aici poza dumneaei? – Eu nu știu cred că pentru a-și face reclamă înainte de alegeri. Dar nu sunteți curioasă să aflați mai multe? Nu, puțin mă interesează politica.”

Nu știu, probabil va candida la funcția de primar al capitalei.”

Sunt și locuitori ai capitalei care, deși recunosc că până acum nu le-au trezit curiozitatea, găsesc utile afișele din stații.

„Ați citit măcar ce scrie acolo, informații, numele? – Numele l-am citit. – Nu vă spune nimic? – Nu îmi spune nimic, dar cred că dacă este alături de Ion Ceban, atunci trebuie să ne cunoaștem eroii care conduc orașul. Noi cunoaștem doar despre Ion Ceban, în echipa lui mai sunt oameni, dar nu îi cunoaștem și când le auzim numele, nu îi știm la față.”

„Am înțeles că este echipa primăriei care ne conduce orașul. Înțeleg că trebuie să intru pe acel site ca să văd, dar nu știu, nu am încercat. – Nu sunteți curioasă ? – Ar trebui să fiu curioasă, dar nu am timp.” 

Totuși, după ce am abordat-o, doamna din imagini a decis să scaneze codul QR pentru a afla mai multe detalii.

„- S-a deschis ceva? – Da, este site-ul Chișinău.md, transparență, exact ce spuneam eu, bine ați venit, portalul, mai multe, echipă, achiziții, control. – Credeți că este de folos pentru chișinăuieni acest lucru? – De ce nu? – Este bine? – Da.”

Reprezentanții primăriei spun că au lansat inițiativa pentru a-i informa pe cetățenii la cine să se adreseze pentru o problemă sau alta și cum să se înscrie la audiență la funcționarii locali.

„Informăm locuitorii despre persoane responsabile pe domenii, așa ca aceștia să cunoască cui să se adreseze în caz că au o problemă ceea ce ține de transport, arhitectură, urbanism, să știe cine este responsabil, care sunt datele de contact, cum poate să se înscrie la audiență la această persoană”, a declarat viceprimarul Capitalei, Ilie Ceban.

Cât despre cheltuieli, responsabilii de la primărie spun că le vor anunța la finele campaniei. Ce-i drept, aceștia nu pot spune cât va mai dura.

„Mai exact cheltuielile vor fi pe final de campanie, vom face totaluri și vom veni cu informația de interes public. Pot să vă spun că sunt din bani municipali, au fost prevăzute surse financiare pentru aceste activități, bani municipali. – Ne puteți spune o sumă? – La final vom face o concluzie. Campania va mai dura atât cât vom considera noi necesar”,  ne-a spus purtătorul de cuvânt al Primăriei Chișinău, Vasile Chirilescu.

Unii activiști civici susțin, însă, că municipalitatea a cheltuit bani pe chestii inutile, deoarece informațiile afișate pe bannerele care au împânzit orașul, pot fi accesate pe site-ul primăriei.

Amintim că în luna mai, primarul Ion Ceban a anunțat că nu va participa la alegerile prezidențiale din toamna acestui an. Acesta a declarat atunci că partidul său, „Mișcarea Alternativa Națională”, are alt scop – să ajungă în Parlament.

 

Distribuie articolul: