Phia, startup-ul din New York fondat de Phoebe Gates – fiica cofondatorului Microsoft – și colega ei de la Stanford, Sophia Kianni, a atras încă 30 milioane de dolari într-o nouă rundă de finanțare, ridicând evaluarea companiei la 180 milioane de dolari.

Phia dezvoltă o platformă bazată pe inteligență artificială destinată cumpărăturilor online, disponibilă printr-o aplicație pentru iPhone și o extensie pentru Google Chrome. Tehnologia folosește rețele neuronale pentru a căuta articole similare vizual, atât noi, cât și second-hand, și pentru a analiza nivelurile de preț. Platforma agregă oferte din peste 40.000 de magazine și platforme de revânzare, potrivit datelor citate de Bloomberg.

Conform Forbes, în primele cinci luni serviciul a atras 500.000 de utilizatori și a încheiat peste 5.000 de parteneriate cu branduri. Bloomberg notează că până în noiembrie 2025, aplicația a depășit 750.000 de descărcări.

În septembrie 2025, startup-ul obținuse deja opt milioane de dolari într-o rundă seed, susținută de investitori precum Kleiner Perkins, Hailey Bieber și Kris Jenner. Noua finanțare consolidează poziția Phia pe piața tehnologiilor AI din retail.

Distribuie articolul: