Brutăria Bardar s-a impus drept una dintre cele mai apreciate afaceri autohtone pe piața internațională, datorită produselor de calitate și rețetelor originale. În 2025, compania a participat la programul „Export Mission”, inițiat de Agenția de Investiții, care i-a deschis noi oportunități de extindere pe piețele externe și de consolidare a parteneriatelor comerciale cu state din UE. În urma unei astfel de participări, brutăria a reușit să stabilească legături cu jucători relevanți din diverse segmente, ceea ce a dus, în 2023, la începutul colaborării cu Kaufland România.

„Avem un potențial nu doar local, dar și internațional”

Pe 4 decembrie 2025, Brutăria Bardar aniversează 25 de ani de activitate, un sfert de secol dedicat calității, inovației și dezvoltării continue pe plan local și internațional. Fondată din dorința de a oferi pieței locale produse de panificație gătite după rețete tradiționale, folosind ingrediente proaspete care conferă acel gust autentic din copilăria multora dintre noi. Datorită extinderii pe piața internațională, brutăria deja își vinde cu succes produsele în peste 170 magazine din România, dar și în Franța, Germania și Irlanda. 

Istoria noastră a pornit cu produse clasice, după care gusturile consumatorilor au migrat spre opțiuni mai sănătoase, dar și cu o atenție sporită la ambalare, durabilitate și versatilitate. În toți acești ani, clienții noștri ne-au inspirat datorită feedbackului pozitiv, dorinței de a regăsi gustul copilăriei în produsele noastre. Aceasta ne-a făcut să înțelegem că avem un potențial nu doar local, ci și pe plan extern”, spune Administratorul Brutăriei Bardar, Victor Nistorică. 

Compania a început să exporte primele produse în România în anul 2022, iar ulterior, în 2024, și-a extins exporturile în Germania, Irlanda și Franța. Din întreaga gamă exportată în UE, cele mai populare produse sunt plăcintele, care constituie 70 % din volumul total al exporturilor.

Participarea la Programul „Misiuni de Export”, desfășurat în Germania, a oferit Brutăriei Bardar o experiență valoroasă, datorită interacțiunilor directe cu distribuitorii internaționali, care au ajutat compania să înțeleagă mai bine cum să se integreze eficient pe piața europeană.

Totodată, prezența la una dintre cele mai mari expoziții agroalimentare din lume – ANUGA 2025 – a consolidat vizibilitatea brandului pe plan internațional.

Colaborarea cu Agenția de Investiții a venit firesc, într-un moment în care ne doream extinderea pe piețele internaționale. Acest eveniment ne-a oferit o platformă excelentă pentru a intra în contact cu potențiali parteneri din România și Germania și pentru a înțelege mai bine cerințele de ambalare, certificare și logistică specifice exportului alimentar”, a relatat Victor Nistorică.

În anul 2023, Brutăria Bardar a înregistrat o creștere de 80 % a veniturilor din export, acestea reprezentând 20 % din veniturile totale. Potrivit lui Victor Nistorică, planurile privind exporturile până în anul 2028 vizează atingerea unei ponderi de peste 50 % din cifra de afaceri.

„Programul Misiuni de Export ne ajută să devenim competitivi și vizibili pe o piață globală”

În urma misiunilor economice, brutăria a stabilit noi contacte cu distribuitori și retaileri din Germania, România, Franța, Estonia, Lituania, Belgia și Italia. Cu certitudine, aceste participări ne-au ajutat să ajustăm strategia de export pe termen lung. Drept rezultat, acest program ne ajută să devenim competitivi și vizibili pe o piață globală datorită produselor noastre tradiționale, ceea ce a contat enorm pentru un brand născut într-un sat moldovenesc”, a conchis Victor Nistorică.

Programul „Misiuni de Export” al Agenției de Investiții,  are drept scop promovarea producătorilor locali și a exportului de produse artizanale de calitate pe piețele internaționale.

Până în prezent, peste 220 de companii autohtone au participat la aceste misiuni, reușind să-și comercializeze produsele în opt țări, cu un volum total al exporturilor de circa 5 milioane de euro.

Acest material este parte a campaniei „Produs în Moldova. Pentru toată lumea.” — inițiativa Agenției de Investiții de promovare a producătorilor autohtoni pe piețele internaționale.

Distribuie articolul: