Ministerul Transporturilor din România a aprobat construirea unui nou pod peste Prut, la Albița, care va asigura legătura directă între România și Republica Moldova.

 

Acesta va fi al doilea pod nou cu patru benzi de circulație după podul din Ungheni, care face parte din autostrada A8 și a cărui construcție ar trebui să fie finalizată în 2026, relatează economedia.ro.

Podul actual de la Albița (județul Vaslui), construit în 1954, va rămâne în exploatare până la inaugurarea noului pod, după care va fi demontat. Conform Ministerului Transporturilor din România, refacerea vechiului pod nu este fezabilă — este necesară o înlocuire completă.

Costul proiectului este estimat la 260 de milioane de lei românești, dintre care 180 de milioane reprezintă lucrările de construcție. Lungimea totală a podului, inclusiv rampele de acces, va fi de 420 de metri, iar durata implementării proiectului — 24 de luni.

Traseul noului pod va trece prin suburbia localității Drânceni, județul Vaslui. Partea română se va afla în zona punctului vamal Albița, iar partea moldovenească — între frontieră și vama Leușeni.

Noul pod va conecta traseul DN 24B din România cu drumul M1 din Republica Moldova și va fi integrat în viitoarea autostradă Tișița-Albița, lungă de 140 km, al cărei termen de finalizare este stabilit pentru iunie 2026.

La începutul anului, secretarul de stat al Ministerului Transporturilor din România, Ionel Scrioșteanu, a declarat că proiectul podului Albița va fi finanțat prin programul Connecting Europe Facility (CEF). Costul total al proiectului este de 87,55 milioane de euro, jumătate fiind finanțare din partea Uniunii Europene. Pe partea română vor fi modernizați 8 km de drum de acces și punctul de trecere Albița–Leușeni, iar pe partea moldovenească va fi construit un segment de pod lung de 161 de metri, cu patru benzi de circulație.

Distribuie articolul: