Începând cu 1 noiembrie 2025, documentele de stare civilă vor fi emise în format electronic. La cererea cetățeanului, acestea vor putea fi tipărite și pe suport de hârtie. Anunțul a fost făcut de Agenția Servicii Publice.

 

„Agenția Servicii Publice trece la un nou sistem informațional automatizat. În baza acestuia, serviciile de stare civilă vor fi prestate atât la ghișeu, cât și electronic.

Persoanele care dețin o semnătură electronică calificată vor putea solicita, de la distanță, servicii de stare civilă, inclusiv înregistrarea nașterii sau a căsătoriei, fără a se adresa la ghișeele ASP. Reamintim că Agenția Servicii Publice a pus recent în circulație noul act de identitate al cetățeanului Republicii Moldova – Cartea de identitate, care are înscrisă pe ea semnătură electronică calificată (la solicitarea cetățeanului).

Documentele de stare civilă în format digital vor fi eliberate în MCabinet-ul cetățeanului. Acestea vor conține un cod digital pentru verificare. Astfel, documentul va putea fi verificat de către orice autoritate care îl solicită (din țară și de peste hotare).

Toate actele de stare civilă, pe care le emite în prezent Agenția Servicii Publice (certificatele, extrasele, duplicatele) vor avea o singură denumire – Extras de pe actul de stare civilă. La solicitarea cetățeanului, documentul electronic de stare civilă poate fi imprimat pe suport de hârtie. Documentul imprimat poate fi ridicat de la orice centru multifuncțional al ASP. Reamintim că prin intermediul platformei MDelivery, cetățenii pot primi actele direct acasă la ei, atât în țară, cât și peste hotare.

Cetățenii aflați peste hotare, care dețin o semnătură electronica calificată, emisă de autoritățile RM, vor putea solicita serviciile de stare civilă online, iar documentul electronic va fi disponibil in MCabinet-ul personal. Persoanele stabilite peste hotare, vor putea solicita Extrasul de pe actul de stare civilă pe suport de hârtie prin intermediul misiunilor diplomatice sau a oficiilor consulare.

Cetățenii vor putea solicita serviciile de stare civilă la orice subdiviziune teritorială de stare civilă a ASP, indiferent de locul lor de domiciliu. În prezent, poți solicita documente de stare civilă doar la subdiviziunea de stare civilă a ASP din raza unde ai domiciliul.

 

Distribuie articolul: