Permisele de ședere biometrice deținute de cetățenii străini pentru a-și dovedi statutul de imigrare în Marea Britanie au expirat, dar vizele electronice care le-au înlocuit nu funcționează, informează Times, citat de digi24.ro.

Cetăţenii străini au dificulăți la îmbarcarea pe zborurile către Marea Britanie, după un început problematic al planurilor de digitalizare a sistemului de imigrare. O nouă schemă urma să intre în vigoare la începutul anului, după ce majoritatea documentelor fizice au expirat pe 31 decembrie.

Schimbarea a fost amânată cu trei luni de miniștri, care au dat vina pe problemele IT și au îndemnat oamenii să continue să folosească legitimațiile expirate – cunoscute sub numele de permise de ședere biometrice. Cu toate acestea, unii călători au spus că documentele nu au fost acceptate de companiile aeriene.

În cadrul noii scheme, eVisas (vizele electronice) ar trebui să permită oamenilor să își dovedească statutul companiilor aeriene și Forțelor de Frontieră din Regatul Unit cu un „cod de partajare”. Guvernul a spus că este o modalitate mai sigură și mai securizată pentru pasageri de a-și dovedi statutul de imigrare și de a evita pierderea, furtul sau deteriorarea actelor de identitate fizice. Există până la un milion de persoane care nu au solicitat încă o viză digitală – aproximativ un sfert dintre cei eligibili.

Site-ul guvernului britanic privind vizele și imigrația s-a prăbușit pe 31 decembrie, ziua în care trebuia să aibă loc schimbarea sistemului. Cei care călătoreau la începutul anului s-au chinuit să se autentifice pe site pentru a-și dovedi statutul de imigrare.

Un călător a spus că nu i s-a permis să se îmbarce într-un zbor din Franța în ziua de Anul Nou, pentru că agenții de frontieră „nu erau mulțumiți” de viza ei electronică, potrivit grupului pentru drepturile migranților The 3 Million.

Un altul a spus că o călătorie de Crăciun a întâmpinat dificultăți atunci când au încercat să zboare înapoi din Cipru, dar i s-a refuzat îmbarcarea deoarece codul de partajare nu a funcționat.

Alții sunt, de asemenea, stresați să călătorească în cazul în care nu pot ajunge acasă. „Sunt blocat în contul meu UKVI [Vize și Imigrare în Regatul Unit] și nu pot adăuga un pașaport”, a spus o persoană. „Prin urmare, nu am un statut de imigrare demonstrabil și nu pot să-mi vizitez familia în Franța.”

Un călător a găsit chiar și detaliile unei alte persoane în contul său de viză. Consilierul lor pentru imigrație a scris: „Nu au nimic altceva în comun, de exemplu naționalitate, DoB etc… Aceasta este o încălcare majoră a GDPR. Terțul are acces la toate informațiile personale ale clientului nostru, inclusiv detaliile pașaportului, numărul de telefon și adresa de e-mail. Terțul a contactat clientul nostru direct prin telefon pentru a-i spune despre fuziune.”

Cei care au primit recent statutul de refugiat au fost, de asemenea, afectați de schimbări. „O familie are doi copii care sunt foarte, foarte rău și nu pot aplica pentru niciun sprijin financiar din cauza lipsei vizei electronice. Alții nu pot să obțină un loc de muncă sau să închirieze o casă”, a spus un avocat pentru imigrare.

Sara Alsherif, manager de program pentru drepturile migranților la Open Rights Group, a declarat: „Amânarea lansării eVizelor nu a rezolvat numeroasele probleme cu schema.

„Îndemnăm din nou guvernul să facă schimbări care să asigure că oamenii își pot dovedi statutul de imigrare în orice moment, fie prin faptul că li se permite să folosească un cod QR salvat sau un document tipărit.”

Lisa Uttley, partener la firma de avocatură Gherson LLP, a declarat că aproximativ o treime dintre clienții săi au întâmpinat probleme fie cu întârzierea contului lor, fie cu date incorecte.

Un serviciu de asistență care funcționează 24 de ore pe zi a fost, de asemenea, trimis pentru companiile aeriene și alți transportatori, cu personal al Forțelor de Frontieră din Regatul Unit și conceput pentru a ajuta pasagerii cu probleme de călătorie, inclusiv cu vize electronice. Toți pasagerii care întâmpină dificultăți cu eVizele lor sunt încurajați să solicite transportatorului să contacteze serviciul și să contacteze o linie de asistență separată pentru călători.

Distribuie articolul: