Reabilitarea podului de pe strada Mihai Viteazul ar fi fost întârziată de reținerea lui Vitalie Mihalache, șeful Direcției Generale de Mobilitate Urbană, acuzat de corupție, conform declarațiilor primarului Ion Ceban. Acesta susține că, timp de o lună, șantierul a fost complet inactiv. Totuși, în ciuda afirmațiilor edilului, astăzi pe șantier se lucra intens, iar inginerii au dat asigurări că lucrările vor fi finalizate până la vară.

 

„Cred că unul din scopurile reținerii domnului Mihalache a fost inclusiv blocarea proiectelor mari, proiectele de perspectivă pentru anul 2025. Activitatea a fost paralizată pentru o lună de zile, sper că nu va avea un impediment substanțial în această privință”, a menționat primarul capitalei, Ion Ceban.

Declarațiile primarului Ion Ceban vin în contextul reținerii, pe 16 decembrie, a șefului Direcției Generale de Mobilitate Urbană, Vitalie Mihalache, de către Centrul Național Anticorupție. Mihalache este acuzat că ar fi primit sistematic bunuri sau bani de la persoane fizice și juridice, oferind în schimb contracte preferențiale pentru lucrări de construcție sau reparație a trotuarelor, carosabilului pentru transport public și accesului către curți.

Deși Ceban nu a indicat cine ar fi responsabil pentru reținerea lui Mihalache, el a sugerat că aceste acțiuni au avut drept scop blocarea proiectelor Primăriei. Totuși, în ciuda afirmațiilor primarului, care susține că lucrările stagnează de atunci, pe șantierul podului Mihai Viteazul se lucra intens astăzi.

„Pe șantierul podului Mihai Viteazul am găsit zeci de muncitori care lucrează încă de dimineață. Șefii de șantier dau asigurări că traficul rutier, restricționat la o singură bandă, va reveni la normal până la vară”, a declarat edilul.

După reținerea lui Mihalache, funcția sa a fost preluată interimar de adjunctul său, asigurând astfel continuitatea activității direcției. De asemenea, inginerul proiectului a confirmat că lucrările vor fi finalizate conform termenilor stabiliți anterior.

„Pe partea stângă a podului se va circula începând cu luna iunie sau iulie, lucrările în totalitate se vor finaliza la sfârșitul anului 2025.- În această vară se va circula pe ambele sensuri ale podului?- Da, pe ambele sensuri”, a punctat inginerul oficiului tehnic, Mihai Condrea.

Lucrările de reabilitare au început acum mai bine de 2 ani, iar autoritățile promiteau că acestea ar urma să se încheie în 12 luni. Până acum termenul de finalizare a lucrărilor a fost prelungit de câteva ori. Proiectul, inițial evaluat la 78 de milioane de lei, a ajuns să coste 108 milioane de lei, din cauza ajustărilor necesare și a scumpirii materialelor de construcție.

Distribuie articolul: