Vrei să faci mai multe vânzări folosind corect instrumentele și tehnicile de marketing online? Acest articol îți va oferi cele mai bune strategii de vânzări online, ca să-ți scalezi în continuu afacerea.

Cu siguranță, a face vânzări în mod constant și a crește cecul mediu în permanență nu sunt sarcini ușoare de îndeplinit, mai ales în diverse situații de criză în care ne-am pomenit în ultimii ani, însă afacerile și viața merg înainte, iar scopul unei afaceri este întotdeauna maximizarea profitului. Iată cum o poți face pe online:

  • Oferă promoții, oferte de sezon, reduceri de sezon în condiții corecte dacă ne gândim oferim o reducere, aceasta trebuie fie mai mică decât marja de profit și nu decât adaosul comercial. Stabilirea incorectă a discount-urilor este una dintre cele mai frecvente greșeli pe care o fac antreprenorii aflați la început de cale, putând să ajungă să muncească în minus, fără a înțelege asta decât prea târziu. Campaniile de impulsionare a vânzărilor sezoniere sunt, în special, folosite pentru a promova vânzări, produse sau servicii sezoniere (campanii de vară sau iarnă, precum și cele de sărbători). De obicei merg cel mai bine cu business-urile care au și ele, la rândul lor, un aflux sezonier.
  • Vină cu o abordare ‘out of box’ în marketing online – pe măsură ce tot mai mulți oameni au acces la internet și petrec tot mai mult timp în mediul virtual și specialiștii în marketing online trebuie să se adapteze, să fie tot mai creativi și să capteze atenția audienței – țintă, precum și să le ofere o experiența de neuitat în urma interacțiunii cu produsul sau serviciul promovat.
  • Poziționează-te bine pe piață, printr-un singur avantaj competitiv, asta te va ajuta să:
  • Simplifici percepția
  • Ocupi un loc clar în mintea consumatorilor
  • Faci concurență nerelevantă.
  • Loializează printr-o politică autentică de customer care – customer care este modul în care sunt tratați oamenii atunci când interacționează cu un brand. Aceasta include toate experiențele cu compania și angajații săi: înainte, în timpul și după achiziție. Oferă cadouri și testere, iar clienți vor avea ocazia să testeze și alte produse dintre cele comercializate de tine. La fel poți oferi livrarea gratuită la cumpărături de peste o anumită sumă, asta entuziasmează enorm clientela. O altă metodă de a trezi încrederea clienților tăi este să oferi garanția de 100% din bani înapoi, timp de 14 zile. Astfel vei arăta că ai încredere absolută în produsele tale, iar dacă oferi o perioadă de garanție mare, potențialii clienți vor știi că tu comercializezi doar produse de calitate.

  • Folosește o abordare de tip ‘pâlnie de vânzări’ -o pâlnie de vânzări reprezintă consecutivitatea etapelor prin care trece un vizitator de la prima interacțiune cu un brand până a-i deveni client. Iată care sunt etapele prin care trece de obicei clientela pe online:

1.Awareness (considerare): cercetarea prospecților și generarea de lead-uri online. În partea de sus a pâlniei de vânzări aveți conștientizarea unde ați încerca să vă captați potențialii clienți.

În etapa de Considerare, crearea de vizibilitate a brandului se face prin intermediul: 

  • Reclame Display
  • Reclame Video
  • Reclame în motorul de căutare
  • Postări și distribuiri în Social Media/ Reclame SMM
  • Articole și influenceri.

2.Interest (Interes): introducerea produselor și serviciilor + calificare lead-uri și îngrijirea lor. Aici utilizatorii încep să devină serioși în legătură cu a cumpăra ceva. Includerea unor descrieri amănunțite de produse sau chiar postări de blog care vizează interogări de căutare relevante, descrierea atuurilor și avantajelor voastre competitive poate oferi conținut valoros pentru utilizatori.

În etapa de interes e important să fie informație ușor accesibilă și credibilă online, aceasta se face prin intermediul:

  • SEO/ Reclame în motorul de căutare
  • Directorii
  • Articole/bloguri/recenzii și testimoniale
  • Rețele sociale, canale și Hărți (Google Maps)
  • Studii de caz
  • Newsletter.

3.Desire (Dorință): trimiterea de oferte sau cotații și negocierea termenilor. În etapa de evaluare e important să fie informație ușor accesibilă și credibilă online despre brandul tău.

4.Action (Acțiune): încheierea tranzacției. În partea de jos a pâlniei ar trebui să te asiguri că cumpărătorii au tot ce au nevoie pentru a se  converti. Aceasta ar putea include testimoniale, studii de caz sau recenzii. La etapa de cumpărare, suportul oferit este un factor decisiv:

  • Achiziție online
  •  Rezervare online 
  • Cabinetul personal
  •  Întrebări frecvente și asistență 
  • Newsletter
  • Tutoriale de setare și utilizare.

.

Distribuie articolul: