Cu ceva timp în urmă, am realizat un chestionar pentru afacerile din Moldova care fac digital marketing și pentru cei care nu-l fac.

Cu ajutorul unui set de întrebări specifice, am fost mirată să aflu câteva lucruri interesante și vreau să le împărtășesc cu voi:

1. 80% dintre afaceri consideră digital marketingul vital pentru a rămâne relevanți pe piață.
2. Însă ei nu au stabilit un buget pentru promovarea online – din varii motive: lipsă de resurse, timp sau specialiști calificați.
3. 77% din intervievați calculează investiția în digital marketing ca procent din profit.
4. 56% investesc doar în reclamele de Facebook, de 2 – 3 pe lună.

Concluziile mele sunt că marketingul în țara asta se face sporadic, fără viziune și așa cum se crede că e bine. Adesea nu se apelează la specialiști, pentru că da, specializarea costă. Or, când mergi la un medic specialist, pentru ce anume plătești? Da, îi plătești acelui om timpul investit ca să învețe, să se specializeze foarte îngust și foarte bine. Și așa e în toate. Doar că nu în toate vrem să o recunoaștem.

Mai observ o tendință bizară: oamenii de afaceri tind să vadă bugetul în digital marketing ca pe o sumă pe care o pot CHELTUI și nu pentru a o INVESTI în promovarea pe online. Percepția contează! Haideți să începem a investi în instrumentele digitale cu cap, cu viziune, cu planificare. Altfel, ce vom obține?

Dragi antreprenori, voi cum vă planificați bugete lunare pentru digital marketing?

Distribuie articolul: