Lanțurile de aprovizionare s-ar putea gripa din nou, iar de data aceasta problemele ar putea fi mai mari decât în anii trecuți ai pandemiei. Avertismentul lansat de analiști vine după apariția unor focare de covid în China, care au dus la carantinarea unor orașe întregi, inclusiv a metropolei Shanghai.

O cantitate mare de mărfuri este blocată în China în acest moment ca urmare a carantinei impuse din cauza coronavirusului, iar acest lucru ar putea deveni o problemă pentru economia globală, potrivit digi24.ro. Multe dintre lucrurile pe care le folosim au componente din China și suntem pe cale să vedem blocaje logistice care le-ar putea eclipsa pe cele din 2020 și 2021, spune directorul unei asociații ce reunește directori executivi din toată Asia.  

Încă din primele luni ale pandemiei, economia globală s-a confruntat cu provocări pe lanțurile de aprovizionare din cauza mai multor factori, care nu au dispărut încă. Este ceea ce s-a numit „criza containerelor”. Serviciile de logistică au reușit cu greu să țină pasul cu volumul comerțului și cu creșterea cazurilor de coronavius în unele părți ale Asiei, care au amenințat să întrerupă fluxul de bunuri.

În prezent, războiul din Ucraina alimentează și mai mult aceste temeri. Perspectivele pentru economia globală sunt destul de sumbre acum. Europa se confruntă cu un război la porțile sale, Statele Unite vor avea creșteri mari ale ratelor de dobândă care ar putea lovi consumatorii, iar în China economia încetinește, arată analiștii.

Livrările din China se vor reduce drastic

În unele săptămâni, China se confruntă cu cel mai mare val de coronavirus de la debutul pandemiei. Economistul-șef pentru Asia al băncii japoneze Nomura crede că China este foarte vulnerabilă în acest moment. El spune că provinciile în care există carantină totală sau parțială sunt responsabile pentru aproximativ 40 la sută din PIB-ul celei de-a doua economii a lumii.

Shanghai, centrul economic și financiar al Chinei, este printre cele mai afectate orașe, deoarece autoritățile locale au introdus o carantină strictă și, practic, toți cei peste 26 de milioane de locuitori au fost blocați în case.

De asemenea, provincia nordică Jilin, care găzduiește multe fabrici de automobile, dar și provincia sudică Guangdong, care este un puternic centru industrial, au fost puternic afectate, în condițiile în care oficialii locali au închis orașe întregi, deoarece se tem de pedepsele Beijingului în cazul apariției unui focar în jurisdicția lor.

Iar asta a făcut ca întreruperile în aprovizionare să fie din ce în ce mai severe în ultima perioadă, spune economistul băncii Nomura. În aceste condiții, vânzările cu amănuntul ale Chinei vor scădea probabil în martie, iar livrările către clienții din străinătate se vor reduce drastic, avertizează acesta.

Distribuie articolul: