Cine ar fi crezut că vom avea un nou trend în modă și anume: masca! Până mai ieri, fiecare sezon era o încântare pentru public, în special pentru publicul feminin, pasionat de fashion, care manifestă un interes pentru tot ce aduce nou moda. Croi, stil, coloristică, accesorizare, toate sunt elemente care dictează noul trend și servesc drept sursă de inspirație la nivel mondial. Iată că o nouă sursă de inspirație în anul 2021 a fost chiar „coronavirus”. 

Acum masca de protecție este în categoria accesoriilor populare, totuși, pe lângă perspectiva obligativității, acesteia i se atribuie o abordare pozitivă și mai exact un trend în fashion, suplimentară funcționalității sale de protecție.

Aparent, Kim Kardashian și Kanye West au deschis cutia Pandorei. După ieșirile lor senzaționale în măști, mai multă lume acum înnebunește după accesorii care acoperă fața. 


Apoi Cardi B (cu ajutorul directorului de creație Schiaparelli, Daniel Roseberry) și-a prezentat versiunea ei pe covorul roșu la „American Music Awards”, vedeta a avut o mască aurie, care a uimit publicul.

 Masca purtată o singură dată, e un un accident, de două ori, o coincidență, dar de trei ori, deja o tendință? 

Măștile au izbucnit în viața noastră în urmă cu câțiva ani – și deloc ca accesoriu de modă. Odată cu apariția pandemiei, ele au devenit un articol esențial, și după un timp, designerii, cu dorința lor de a regândi și de a decora chiar și astfel de lucruri pur utilitare, au început să-și pună fantezia în mișcare pe baza acestor articole. 

O altă celebritate care a făcut spectacol datorită unei măști a fost Tilda Swinton la Festivalul de Film de la Veneția de anul trecut: aceasta a venit la premiera filmului lui Pedro Almodovar „The Human Voice” cu o mască de aur, realizată de designerul James.

 

Alți iubitori de noul trend au fost Rick Owens și Schiaparelli, ei au decis să vorbească în colecțiile lor pentru sezonul primăvară-vară 2021 despre acest subiect.  

„Măștile au apărut în viața noastră în urmă cu câțiva ani, și nu ca accesoriu pentru modă. Odată cu sosirea pandemiei au devenit prima necesitate”

Cu toate acestea, măștile mai pot proteja ceva foarte important: anonimatul. Și își merită literalmente importanța, într-o lume în care toate informațiile despre o persoană pot fi găsite în 15 minute folosind rețelele sociale, smartphone-urile au o funcție de recunoaștere a feței încorporată, iar în orașele mari există camere la fiecare colț. Martin Margiela știa acest lucru cel mai bine: designerul, care și-a făcut din acest anonimat cartea de vizită, nu numai că lui nu-i plăcea să-și arate fața, ci și-a acoperit adesea modelele la spectacole cu măști. Afacerea sa a fost continuată apoi de Matthieu Blazy, el a făcut din măști accesoriile cheie ale tuturor colecțiilor sale. 

Totodată, să nu uităm și de o altă proprietate valoroasă a măștilor: „dezleagă foarte mult mâinile”. Îți amintești ce a spus Oscar Wilde despre asta? „Dă-i unui bărbat o mască și el îți va spune tot adevărul”. În era noastră a noii etici și culturi, această frază este mai relevantă ca niciodată. Cu toții am devenit extrem de atenți în a ne exprima gândurile – cel puțin dacă se întâmplă în public și dacă e din numele nostru. 

Toate aceste măști de pe podiumuri și covorul roșu pot fi văzute ca o metaforă a unui anonimat online neînfricat. De exemplu, vechii Dionysus și Bacchanals, purtau măști pentru a se simți mai relaxați și pentru a-și permite mai mult decât este permis. Acum, însă, oamenii se ascund în spatele paginilor anonime de pe internet, pentru a spune ce gândesc cu adevărat. Cât de mult s-a schimbat lumea de atunci – și cât de puțin s-a schimbat umanitatea.

Concluzia e că, aceste accesorii riscă să rămână la noi foarte mult timp. Numai pentru că multe pălării și bijuterii au devenit deja plictisitoare, iar măștile sunt o alternativă proaspătă și de actualitate. 

Totuși, numeroase petreceri de Anul Nou și evenimente corporative sunt chiar după colț – de ce să nu le transformi într-un bal mascat? Când, dacă nu de Anul Nou?

Distribuie articolul: