Ca urmare a unei puternice poziții tehnologice și a competențelor de gestionare a crizelor, Grupul Dyninno (denumirea prescurtată de la Dynamic Innovations) a reușit să-și dezvolte poziția pe piață în ciuda crizei extinse din sectorul turistic.

În anul 2020, sectorul turistic a fost puternic afectat de pandemie. Cu toate acestea, Grupul Dyninno, care dezvoltă platforme și servicii online inovatoare, a reușit, în această perioadă agitată, să-și crească cota pe piața mondială. Înființat în anul 2004 în San Francisco, Grupul a devenit o corporație multinațională care valorează milioane de dolari și care oferă produse de călătorie și financiare cu un înalt nivel tehnologic, având sedii în mai multe țări, inclusiv Moldova.

Legendă sub reprezentarea grafică: America de Nord a fost una dintre regiunile Grupului cu cea mai rapidă dezvoltare în anul 2020. La nivel global, cota sa de piață a crescut cu 60%.

„Grupul Dyninno aplică cunoștințe aprofundate în domeniu și o infrastructură tehnologică de ultimă oră – de la cercetarea de vârf și dezvoltarea de software până la cei mai recenți algoritmi și inteligența artificială. Angajații și agenții noștri beneficiază de formare continuă pentru a ne asigura că clienții din întreaga lume au parte de servicii personalizate în propria lor limbă, totul cu o abordare umană – explică fondatorul și Președintele Consiliului Consultativ al Grupului Dyninno, Alex Weinstein. – Față în față cu incertitudinea, oamenii vor să fie ascultați. Specialiștii noștri sunt foarte atenți la nevoile clienților și au cele mai noi informații privind diferite produse turistice. Atunci când totul se schimbă atât de rapid, posibilitatea de a contacta un expert care te poate ajuta să-ți rezolvi problemele devine, indiscutabil, esențială – indiferent dacă vorbim despre călătorii naționale sau în străinătate, cereri de informații sau anulări de zboruri, sau pur și simplu căutarea unor prețuri accesibile pentru biletele de avion – chiar și cele mai mici detalii contează. Cred că abordarea noastră în asistența acordată clienților – rapidă, de înaltă calitate și personalizată în funcție de nevoile individuale ale acestora – devine noul standard în domeniu. Dovada o reprezintă a 20-a aniversare a portalului nostru de vânzare de bilete de avion, asaptickets.com”.

Pe măsură ce pandemia se domolește și restricțiile de călătorie sunt ridicate încet-încet, compania intenționează să se concentreze pe o categorie specială de clienți — expatriați, liber profesioniști și imigranți. Scopul principal al acestei abordări este de a le fructifica potențialul printr-o combinație unică între prezența internațională a acestora și competențele lingvistice. De exemplu, în Moldova, piața fintech este încă destul de slab dezvoltată: nu există încă acces la Apple Pay sau Google Pay. Totodată, un număr tot mai mare de imigranți necesită un mod rapid și convenabil de transfer a banilor acasă. „Produsele, serviciile și infrastructura noastră nu doar conectează cumpărătorul cu vânzătorul, ci creează și o oportunitate unică în oferirea de servicii adiționale, produse personalizate și conținut unic”, explică Alex Weinstein. – Competențele profesionale și cele mai moderne tehnologii, inclusiv inteligența artificială, ne ajută în acest sens. Ca exemplu al capacității noastre de a ne adapta la mediul extern și de a le oferi clienților cele mai bune servicii de pe piață, este suficient să amintesc faptul că doar în anul 2021, când restricțiile epidemiologice sunt încă în vigoare, am reușit să revenim la 87% din volumul nostru de vânzări din 2019″.

 

Alex Weinstein s-a născut la Chișinău și a emigrat cu familia sa în Statele Unite ale Americii în anul 1989. Un pionier al tehnologiei, cu un puternic spirit antreprenorial, și-a pus în minte să revoluționeze sectoarele financiar și turistic. Dyninno s-a dezvoltat dintr-un birou mic cu un singur angajat într-o corporație multinațională cu peste 4.500 de angajați în 14 sedii din întreaga lume. Sediul Dyninno din Chișinău este unul dintre cele mai mari: până la o mie de persoane pot lucra într-un spațiu de 3.300 mp.

„Am deschis un sediu în orașul meu natal, Chișinău, în anul 2007. A fost al treilea după San Francisco și Riga. La început doar șapte oameni lucrau acolo, dar sediul a evoluat rapid și a necesitat dezvoltare activă” – spune Alex Weinstein.

Compania crede că Moldova este o destinație cu un ridicat potențial economic. În fiecare an, peste 16.000 de tineri specialiști își termină studiile, peste 25.000 de specialiști lucrează în sectorul IT și alți 18.000 în sectorul financiar. Dyninno crede că oricine își pot atinge potențialul în Grupul Dyninno, datorită sistemului unic de conducere, moralului, dezvoltării talentului și culturii internaționale.

„Mii de profesioniști talentați emigrează din Moldova în fiecare an, dar le putem oferi oportunitatea de a-și atinge potențialul adevărat aici, la Dyninno. De asemenea, nu trebuie să uităm că în fiecare an intră în țară mii de imigranți, și avem convingerea că experiența internațională a acestora poate fi la ea acasă în compania noastră – spune Alex Weinstein. – Recunoaștem categoric potențialul Moldovei. Tinerii de aici au o educație solidă și vorbesc limba engleză. Dyninno le oferă specialiștilor nu doar un venit decent, ci și condiții de evoluție profesională și dezvoltarea carierei. Fiecare angajat are un plan de dezvoltare al carierei, oportunitatea de transfer și lucru în oricare dintre sediile noastre internaționale. De exemplu, un angajat din Chișinău s-a mutat la Riga pentru a conduce activitățile operaționale ale diviziei fintech din mai multe țări. În total, compania are 14 sedii globale – în Moldova, Letonia, Columbia, India, Regatul Unit, Statele Unite ale Americii, Canada, Egipt, Azerbaijan, România, Rusia și Filipine”.

Grupul Dyninno sprijină interacțiunea activă și munca de echipă. Atât angajații cu normă întreagă cât și agenții își împart cunoștințele, abilitățile și experiența cu colegii. Totodată, toți își dezvoltă independența, învață să ia decizii și să stabilească priorități într-un mediu cu sarcini simultane, și să evalueze eficiența proceselor actuale în creșterea satisfacției clienților. Salariul mediu al unui specialist care lucrează la sediul din Chișinău începe de la 1000 $ pe lună. Totodată, agenții pot lucra atât de la sediu, cât și din confortul propriei locuințe. În ceea ce privește munca la domiciliu, trebuie să menționăm că abilitățile de muncă la distanță au devenit încă una dintre avantajele noastre competitive în timpul pandemiei.

În anul 2021, Dyninno intenționează să lanseze cel mai recent sistem de gestionare a capitalului uman – SAP SuccessFactors. „Ne mândrim că suntem primii din Moldova care adoptă un sistem de gestionare a personalului atât de complex și de avansat, și credem că ne va ajuta specialiștii să-și atingă întregul potențial”, spune Alex Weinstein. – „Trebuie să facem tot ce ne este cu putință pentru a îi oferi echipei noastre o experiență cu adevărat internațională. În plus, lucrăm activ pentru a ne asigura că partenerii și colegii noștri din toate sediile și țările respectă o cultură corporatistă comună. Toți cei din compania noastră au în comun aceleași valori: responsabilitate, perseverență, auto-organizare, dorința de dezvoltare profesională, orientarea către client și spiritul de echipă. Acest lucru ne permite să ne conectăm cu colegii din lumea întreagă”.

În prezent, sediul din Moldova al Grupului Dyninno este implicat în toate cele trei domenii de activitate ale companiei:

  • Dyninno Travel, reprezentată de International Travel Network sub marca înregistrată “ASAP Tickets”. Divizia oferă servicii de călătorie personalizate pentru milioane de clienți din 50 de țări în peste 10 limbi.
  • Dyninno FinTech oferă produse și servicii de înaltă tehnologie, moderne, care pot răspunde nevoilor financiare ale clienților persoane fizice și juridice.
  • Dyninno EnterTech oferă o platformă convenabilă prin care milioane de actori și modele pot colabora cu cele mai mari studiouri cinematografice din lume.

În anul 2019, Grupul Dyninno a încheiat un parteneriat cu o companie IT din Moldova – Data Analysis And Processing SRL, care este rezidentă a Moldovan IT Park și este specializată în prelucrarea, analizarea și administrarea bazelor de date ale companiei la scară mondială. În 2021, compania intenționează să deschidă un al doilea sediu în Moldova cu o suprafață de 1300 mp pentru a continua dezvoltarea infrastructurii sale IT.

Distribuie articolul: