Crowdfunding – finanțarea proiectelor prin donații mici de la un grup larg de persoane. Crowdfundingul este o metodă modernă de a susține inițiativele și dorințele comunității care, devine tot mai popular în rândul persoanelor cointeresante să facă o schimbare în locul unde trăiesc sau pentru oamenii de care le pasă.

Crowdfundingul devine ceva normal pe rețelele de socializare: vedem des îndemnuri la donații pentru proiecte personale, proiecte de caritate, etc. Evident, ca orice îndemn, rezonează mai bine cu unii oameni decât cu alții.

Motivele sunt diverse, atât pentru a dona cât și pentru a nu o face; dar, atât timp cât mecanismul de crowdfunding funcționează, vor exista mereu ambele categorii de persoane. Pentru a ști care va fi răspunsul nostru la îndemn, haideți să aflăm, de ce donează oamenii, și de ce nu?

De ce donezi?

Curiozitatea mea este însăși procesul donației; și anume, cum banii, o dată ajunși la destinatari, se transformă într-un acoperiș, în produse alimentare, în copaci dintr-un parc din localitate. Un cadou atât de frumos pentru societatea noastră. Făcând o donație mică, ea se transformă în ceva absolut indispensabil.

Mai adaug aici că orice faptă bună este asemenea unui bumerang. Personal, când făceam donații, nu asta m-a impulsionat, ci ideea de a fi util comunității. Însă, faza cu bumerangul într-adevăr sună bine.”

În primul rând, ceea ce m-a motivat să donez a fost impresia plăcută a ideilor prezentate în proiectele respective. În al doilea rând, simțeam o conexiune deosebită cu mesajul proiectului; că într-o oarecare măsură mă afectează și pe mine așa cum au fost afectați acei oameni.  Și în a treilea rând, știam cu siguranță unde vor ajunge banii pe care i-am donat.”

„Am făcut câteva donații. Fără nici un motiv anumit. Am simțit că pot și trebuie să contribui.”

„Pe mine mă motivează proiectele constructive, care oferă toate detaliile necesare și, care sigur vor fi de folos comunității. Iar dacă cineva din prieteni mai vine cu o recomandare despre un anumit proiect initiat cu un scop frumos – acest lucru la fel mă va motiva. Sunt proiecte unde beneficiarii își neglijează donatorii, neinformându-i ultimile actualizări despre proiect. În asemenea caz, pe mine, în calitate de donator, m-ar dezinteresa să mai fac donații.”

De ce nu donezi?

„Eu nu am cont în bancă pentru a face donații.”

„Ca și mulți alți locuitori ai Moldovei, în primul rând mă preocup de grijile zilnice: produse alimentare, îmbrăcăminte, plata pentru serviciile comunale etc.; în așa fel îmi evaluez capacitatea de a mai face și donații.”

„Nu donez pentru că salariul meu îmi permite doar strictul necesar pentru mine și familia mea.”

„Nu, nici o dată nu am făcut donații. Deocamdată crowdfunding-ul nu mă impresionează și nici nu accesez asemenea pagini în internet.”

„Populația tânără cunoaște ce este și cum funcționează crowdfunding-ul. Dacă ar fi să-i întrebăm pe cei trecuți de 35 de ani, puțini ar spune că știu. Percep crowdfunding-ul ca ceva foarte proaspăt și încă nu am avut ocazia în a face donații.”

„Nici o dată nu am participat în asemenea campanii. O singură dată am oferit o parte din produsele alimentare cumpărate în unul din magazinele din Chișinău spre a-i ajuta pe cei nevoiași. Susțin asemenea cauze, însă nu am avut senzația că neapărat trebuie să donez.”

Nici nu știu ce este crowdfunding-ul.”

„Nu am avut ocazia să fac donații deoarece aș avea nevoie să-mi deschid un cont bancar. Când va fi oportunitate de a face donații prin alte mijloace – nepărat o voi face.”

„Încă nu am făcut donații pentru că abia am descoperit ce este crowdfunding-ul.”

„Nu știu ce înseamnă. Cred că oamenii nu donează pentru că nu au bani în plus; sau daca îi au, nu ar ști cum ar fi posibil să doneze.”

Există multe motive să nu donăm, și unul din ele este poate și complexitatea noilor tehnologii pentru anumite segment din populație. Evident nu este singurul – unii nu văd o cauză demnă, unii nu văd ce beneficiu ar avea din donații, alții pur și simplu nu vor să o facă.

Există multe motive să nu donăm. Și totuși, există atâtea ca să o facem. Donăm pentru că ne pasă. Donăm pentru că știm cum e. Donăm pentru a ajuta.

Cel mai nobil sentiment uman este grija pentru societatea în care trăim; cea mai nobilă aspirație este dorința de a o îmbunătăți continuu.

Donează pentru cei care au nevoie!

Donează pentru cei de lângă tine!

Donează pentru tine!

Donează!

disclaimer caritate

Distribuie articolul: