De trei ani, Kaufland Moldova și Banca de Alimentecolaborează pentru a reduce risipa de alimente în RepublicaMoldova. În anul 2023, au fost recuperate  64 de tone de produse din magazinele Kaufland, în valoare de 1.050.000 de lei. Grație acestor alimente, au fost preparate 128 de mii de porții de mâncare caldă în 56 de servicii din toată țara. Astfel, peste 8500 de beneficiari, printre care persoane vârstnice, copii, mame minore, persoane cu dizabilități și alte grupurivulnerabile, au avut acces la alimente de calitate.

 

Kaufland este primul și unicul partener din retail al Băncii de Alimente în Moldova. Totodată, în cadrul acestor colaborări au fost realizate o serie de proiecte de educare privind consumulrațional și prevenirea risipei de alimente. În anul 2023,  a avutloc și cea de-a patra ediție a campanieiMai puțină risipă, maimult bine”, care implică un program dedicat elevilor.

 

În acest context, Kaufland Moldova anunță extindereaparteneriatului cu Banca de Alimente și pentru anul 2024.

Suntem mândri dăm start celui de-al patrulea an de parteneriat cu Banca de Alimente, care ne ajută transformămprovocările legate de risipa alimentară în oportunități realepentru comunitate.  Lucrând zi de zi cu produse alimentare, cunoaștem importanța valorificării lor la maxim, astfel reușimîmpreună dăm a doua șansă la viață tuturor alimentelor care nu sunt perfecte la aspect, dar sunt bune de consum, produselorcu ambalajul deteriorat sau termenul aproape de expirare. Înacest fel, reiterăm angajamentul nostru în lupta împotrivarisipei de alimente și susținerea comunităților în care ne desfășurăm activitatea”, a menționat Cristina Aramă, PR Manager Kaufland Moldova.

 

Parteneriatul dintre Kaufland Moldova și Banca de Alimenteeste bazat pe bune practici internaționale și urmează principiilealtor țări. Banca de Alimente colectează de la magazineleKaufland produsele care nu mai pot fi comercializate, iar acesteasunt distribuite către organizații neguvernamentale, cantine șicentre sociale, care pregătesc din ele porții de mâncare caldăpentru diferite categorii de oameni nevoiași. În această perioadă, din cantitatea totală de alimente recuperate,  cca 72  % constituiefructele și legumele proaspete, urmate de produsele de panificație, lactate și alte categorii.

 

 

Oleg Paraschiv, Directorul Banca de Alimente

Față de anul precedent de proiect, vom remarca faptul am dublat numărul de servicii sociale către care am distribuitconstant alimentele, dar am crescut și numărul magazinelor din rețeaua Kaufland de la care recuperăm alimente. Astfel, în cei 3 ani de colaborare, am salvat și oferit o nouă șansă pentru cca200 de tone de produse. Acest nou an de parteneriat a consolidatefortul comun de prevenire a risipei de alimente și educație zero risipă, iar experiența noastră a devenit un model de bune practiciîn domeniu.”

Pe tot parcursul anului 2023, Banca de Alimente a desfășuratactivități de informare despre prevenirea risipei alimentare șiutilizarea responsabilă a resurselor, precum și o serie  de acțiunide advocacy în vederea modificării cadrului legal național îndomeniu.

 

Despre Banca de Alimente din Republica Moldova

Băncile pentru Alimente sunt organizații non-profit, care colectează produsele donate de importatori, distribuitori sauretaileri. Obiectivul lor este ca alimentele și alte produse însurplus nu fie irosite, ci fie consumate de oamenii aflați îndificultate.

 

Banca de Alimente este prima organizație nonprofit locală axatăpe prevenirea risipei de alimente și a foamei. Din anul 2022 estemembru asociat al Federației Europene a Băncilor de Alimente.

În 2023 organizația a colaborat cu 35 de agenți economici și a recuperat 124 de tone de alimente. Conform standardelor FEBA, e vorba de 248 960 de porții de mâncare oferite în 51 de serviciisociale beneficiare.

 

Despre Kaufland Moldova

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.540 de magazine în 8 țări, peste 155.000 de angajați și o rețea de 9 magazine în Republica Moldova. Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al politicii corporative Kaufland. Compania crede în ideea că lumea poate fi un loc mai bun prin implicarea fiecăruia. De aceea, în 2018, Kaufland a dezvoltat platforma „Implicarea face diferența”, sub umbrela căreia sunt comunicate toate acțiunile de responsabilitate socială. Pentru mai multe detalii vizitați www.kaufland.md.

 

Distribuie articolul: