Foarte multe persoane suferă de anxietate, stres sau depresie iar de cele mai multe ori soluția cea mai simplă este să apeleze la un tratament medicamentos.

Cu toate ca tratamentele care se află pe piața la ora actuală sunt destul de eficiente pentru tratarea acestor probleme, numeroase studii au demonstrat că și yoga poate fi o modalitate foarte bună pentru a le combate. 

Deși există numeroase poziții pentru yoga, doar câteva te ajută să te eliberezi de stres și să fii în perfectă armonie: 

Extensie pe verticală

Cunoscută și sub numele de Uttanasana, această poziție ajută la eliberarea stresului dacă este menținută cel puțin două minute. 

Trebuie să stai în picioare, dreaptă, cu mâinile pe lângă corp apoi să ridici mâinile spre tavan după care să te apleci în față până când poți atinge picioarele cu vârful degetelor. Trebuie să te arcuiești astfel încât capul să ajungă în dreptul picioarelor.

Arcuire în față

 

Cunoscută și sub numele de Janu Sirsasana, această poziție te ajută să ai o minte limpede, te ajută să te relaxezi și ajută la sănătatea ficatului și a rinichilor. 

Trebuie să te așezi pe podea, să ții spatele drept și picioarele intinse unul lângă altul. Genunchii trebuie să rămână perfect întinți și trebuie să te arcuiești în față până când ajungi cu fruntea pe picioare. 

Cobra


Cunoscută și sub numele de Bhujangasana, această poziție întărește spatele, brațele și umerii, elimină stresul și reglează ciclul menstrual. 

Trebuie să te întinzi pe burtă, să ridici fruntea și să te sprijini în brațe. Brațele trebuie să fie perpendiculare pe podea iar spatele se arcuiește înspre spate. Repetă mișcarea de câte ori poți. 

Podul

Cunoscută și sub numele de Setu Bandha Sarvangasana, această poziție este foarte bună pentru coloană, ajută la detensionarea musculară și stimulează picioarele obosite. 

Trebuie să te așezi pe spate cu genunchii îndoiți și brațele întinse pe lângă corp. Șoldurile trebuie ridicate spre tavan, păstrând palmele, brațele și umerii lipiți de podea. 

Stând în cap

Cunoscută și sub numele de Salamba Sirsasana, această poziție este esențială pentru creier, prin intermediul ei asigurându-se o mai bună circulație a sangelui către celulele creierului.

Pune o pătură sub cap și folosește-te de brațe pentru ca poziția să fie cât mai ușor de realizat. Capul și brațele trebuie să formeze un triunghi iar greutatea trebuie lăsată pe cap și brațe după care trebuie să ridici picioarele spre tavan. Coloana vertebrală și picioarele trebuie sa fie în linie dreaptă. 

 

sursă: ele.ro

Distribuie articolul: