Conform prognozelor meteo vom avea parte de o vară fierbinte și asta s-a simțit chiar din primele zile din iunie. Dacă nu poți suporta temperaturile înalte, află mai jos cum să te adaptezi.

1. Exerciţiile fizice. Persoanele care obişnuiesc să facă exerciţii fizice se adaptează mult mai uşor la căldură. O sesiune de aerobic, de exemplu, provoacă o încălzire a corpului, astfel că organismul va fi obişnuit şi nu va ajunge la o temperatură critică, extrem de ridicată, decât foarte greu.

2. Fructe zemoase. Nimic nu e mai bun ca să te răcoreşti decât un pepene roşu sau galben. Pepenele roşu este o sursă naturală de săruri mineraleimportanţi, cum ar fi sodiul şi potasiul, care se pierd prin transpiraţie. Pepenele roşu este fructul ideal pentru vară, căci conţine multă apă, prevenind deshidratarea organismului. Şi pepenele galben conţine în jur de 90% apă şi are un aport caloric scăzut: între 35 şi 40 kcal la 100 g.

3. Supele reci. Gaspacho este o supă rece de roşii şi castraveţi, creată în Spania. Nu întâmplător ibericii au inventat o supă care le permite să se hidrateze şi să facă plinul de vitamine şi minerale, date fiind căldurile foarte mari din timpul verii.

4. Odihna este esenţială în această perioadă şi din cauza căldurii avem nevoie chiar de mai mult timp pentru a ne reveni şi a scădea temperatura corpului. O pauză scurtă într-un loc răcoros nu este suficientă, fiind nevoie de mai mult timp pentru odihnă.

5. Lactatele. Pentru că sunt bogate în apă şi sunt benefice organismului în caz de caniculă. La gustare poţi bea un pahar cu lapte degresat rece, care are mai mult de 80% apă. La fel de bune sunt şi iaurturile şi brânzeturile proaspete degresate.

Sursa