Puțini știu că purtătorul de cuvânt și consilierul pentru comunicare al ex-președintelui țării este implicat, astăzi, indirect, în actele de caritate ale misiunii sociale Diaconia. Jurnalistul Vlad Țurcanu ajută la promovarea campaniilor și activităților misiunii sociale, care este o organizaţie aflată în gestiunea Mitropoliei Basarabiei. Misiunea activează pe întreg teritoriul Republicii Moldova şi are drept scop scăderea nivelului de sărăcie, foamete, îmbunătățărea oportunităţilor de angajare, sporirea încrederii membrilor comunităţii unul în celălalt şi renașterea valorilor creştin-umane eterne precum iubirea şi milostenia. Cu jurnalistul Vlad Țurcanu a stat de vorbă stagiara Nicoleta Balacci.

Ce v-a motivat să participați la activitățile Misiunii Sociale Diaconia?

„Faptul că Diaconia este o aripă de caritate. M-am implicat în această misiune cu ceva timp în urmă, atunci când aveam mai puţine angajamente, am fost contactat de directorul acestei organizaţii şi am acceptat cu mare drag.”

Care este, în viziunea dvs., scopul principal al acestei misiuni?

„În activităţile sale, Diaconia mizează pe diferiţi entuziaști care să sprijine organizaţia în diferite activităţi. Pentru Diaconia este foarte importantă această co-participare, deoarece dă un suflu mişcării si îşi desfăşoară activităţile cu mai multă extremitate. Prin această misiune, noi încercăm să atragem atenţia asupra tuturor oamenilor, cu ajutorul jurnaliştilor, despre faptul că tot ce se face, se face pentru oameni.”

Ce au în comun profesia de jurnalism și misiunea dată?

„Un jurnalist trebuie să ştie cum funcţionează diferite instituţii sau chiar medii. În diferite perioade ale carierei mele, am constatat că a trebuit să învăţ foarte repede din ceva anume ca să pot scrie despre acel domeniu. Jurnalistul trebuie să ştie totul sau nimic. Deci, asta înseamnă că ei trebuie să aibă o cultură diversificată.”

Nu există o persoană mai potrivită să ne spună, acum, despre planurile echipei Diaconia. La ce proiecte să ne așteptăm?

„Acum multă energie este direcționată spre recrutarea voluntarilor, pentru a deveni o echipa mai mare şi mai puternică, astfel încât să putem ajunge în mai multe sate şi oraşe. Ne-am dori sa transmitem un mesaj de solidaritate pentru bătrânii nevoiaşi. Avem şi programul ,,În brațele mamei” prin care vom ajuta mămicile minore sau copiii aflaţi în risc de abandon.”

Vlad Ţurcanu este absolventul Facultății de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării, USM. A făcut cursuri de instruire pentru posturile de radio şi televiziune locale, iar un an a fost director dezvoltare staţii TV – program USAID.  Din 19 aprilie 2012 până la 21 ianuarie 2016 a fost purtător de cuvânt şi consilier pentru comunicare al preşedintelui Republicii Moldova, Nicolae Timofti.

Autor: Nicoleta Balacci, stagiară