Anotimpul estival îşi intră în drepturi şi ne pune la dispoziţie o bogăţie de fructe, care pot constitui surse excelente de vitamine naturale. Acestea pot fi consumate ca atare sau sub formă de sucuri proaspete.
O atenţie deosebită trebuie acordată vitaminelor cu rol antioxidant, care ne ajută în lupta împotriva acţunii distructive a radicalilor liberi: vitaminele C, E şi A, alături de beta-caroten – un precursor al vitaminei A. Pentru sănătatea fizică şi psihică, este absolut necesară o suplimentare a alimentaţiei cu vitamine naturale.

Fructele de pădure, un rezervor excelent de antioxidanţi, sursa de vitamine (A, B, C, PP) şi minerale, care detoxifică organismul, reglează digestia, cresc imunitatea, redau tonusul fizic şi psihic. O sursă excelentă de vitamine o reprezintă ceaiurile din fructe, care au în acelaşi timp un efect de hidratare şi de răcorire, şi care ar trebui să reprezinte alternativa sănătoasă a consumului de băuturi dulci carbogazoase din comerţ, pe perioada anotimpului cald.

Cireşele au o puternică acţiune detoxifiantă şi depurativă care o recomandă reumaticilor, persoanelor care suferă de gută sau constipaţie, celor cu litiaze renale şi biliare. Continutul ridicat de apă din cireşe ne permite să mâncăm căt de multe dorim, fără să ne îngrăşăm!  
Căpşunele sunt fructele ideale în dietele de slăbit. Pe lângă gustul delicios, sunt săţioase şi conţin peste 50 de substanţe benefice organismului uman. Consumul lor se recomandă pentru buna funcţionare a inimii şi a circulaţiei sângelui, ele menţinând şi elasticitatea vaselor. Totodată, capşunele favorizează producerea globulelor roşii, stimulează metabolismul şi cresc capacitatea de ardere a grăsimilor.

Pepenele verde este o sursă excelentă de vitamina C. Este, de asemenea o bună sursă de vitamina A, vitamina B6, tiamina (vitamina B1), potasiu şi magneziu.
Vişinele, chiar daca sunt mai acide decât cireşele, conţin mai puţine zaharuri decât acestea. Potasiul pe care îl conţin contribuie la furnizarea unei cantităţi de energie optime organismului, dar şi la arderea caloriilor. Prin urmare, vişinele sunt indicate a fi consumate în curele de slăbire şi la reducerea ţesuturilor adipoase de pe talie. 100 grame de vişine conţin puţine calorii, aproximativ 60.

Sursa: tonica.ro 

Distribuie articolul: