„Însoțitorii de bord se comportau straniu. Se ascundeau. Era căldură mare în timp ce așteptam să decolăm din nou, la Belgrad. Apă nu ni se oferea, nici la WC nu ne dădeau voie. Aveam senzație că e hijacking (deturnare de avion). La Belgrad am stat în avion, pe loc, vreo 45 de minute deși ni s-a spus că vor fi 15.”

Igor Stelea și-a făcut studiile în SUA și a rămas să locuiască în orașul Boston, Massachusetts. Face corporate finance pentru o companie de securitate cibernetică, iar recent a revenit în Moldova împreună cu soția, în vacanță, după o absență de 8 ani. Era nerăbdător să exploreze țara de baștină după atâta timp și pleca în SUA cu emoții pozitive.

 „Eram destul de impresionat de multe lucruri pe care le-am găsit schimbate în Moldova. Mi s-a părut mai civilizată, cu o servire a clienților mai bună în hoteluri, magazine, restaurante. Am simțit un mare potențial agro turistic. Din păcate mai e mult de lucru la capitolul infrastructură (drumuri și trotuare), în plus corupția e ușor de sesizat. Dar, totuși, am simțit și multe schimbări spre bine, mai puțin în orașul meu de baștină Bălți. Încă mai arată ca un sătuc. În ciuda micilor detalii, am avut o experiență bună acasă. Oamenii mi s-au părut ospitalieri, foarte amabili. Sper că atitudinea nu a fost dictată de faptul că soția mea vorbea în limba engleză și că serviciul clienți cu adevărat s-a îmbunătățit în Moldova… În fine, un singur lucru mi-a lăsat un gust amar – zborul cu avionul Air Moldova din Chișinău spre Roma.”
Igor Stelea la Școala nr. 20 din Bălți, unde și-a făcut studiile

Igor Stelea la Școala nr. 20 din Bălți, unde și-a făcut studiile

Biletul pentru avion spunea clar că au un zbor direct spre Roma. Abia când au ajuns la bord au aflat că va mai fi o oprire la Belgrad, Serbia. Asta, deoarece la lista de pasageri s-a mai adăugat Echipa Națională de fotbal, care avea un meci de calificare pentru Cupa Mondială cu Echipa de fotbal a Serbiei. Apropo, meciul va avea loc astăzi.
„M-am simțit ca într-un microbuz din cele ce circulă prin Chișinău. Fără un avertisment prealabil și scuzele de rigoare pentru incoveniențe, am fost duși la Belgrad ca să lăsăm niște pasageri…dacă tot ne este în drum…Atitudinea administrației companiei aeriene și a însoțitorilor de bord e una nepotrivită. Aici am înțeles că m-am grăbit să fac concluzii despre serviciul clienți din Moldova. Se pare că încă mai e mult de învățat la noi despre cum e să servești un client, mai ales în asemenea situații. Totuși vorbim despre o întârziere la destinație de 2 ore. Ce fac pasagerii care au conexiuni de zboruri cu timp de așteptare foarte scurt?”