Endorfinele, serotonina și dopaminele sunt neurotransmițători care activează hormonii fericirii, informează caplimpede.ro. Serotonina ridicaănivelul de veselie și capacitatea de a trece peste stresul zilnic! Vă prezentăm, mai jos, zece alimente care pot activa, cu ușurință, hormonii fericirii:

Midiile

Midiile conțin seleniu, fier, acid folic, vitamina A, B, zinc și iod, cel din urmă, benefic tiroidei leneșe. Au cel mai mare nivel de omega 3 dintre toate fructele de mare, fiind bogate în acid folic și vitamina B12, nutrienți care ajută în caz de oboseală și confuzie.

Spanacul

Spanacul oferă 14% din necesarul zilnic de vitamina C, pentru o stare optimă de sănătate. Prin consumul de spanac, o persoana poate acumula și fier, calciu, acid folic, vitamina K și fibre.

Sparanghelul

Sparanghelul oferă sănătății atâtea beneficii, încât trebuie adăugat în mod obligatoriu la dieta noastră. Este excelent ca leguma detoxifiantă, împotrivă îmbătrânirii, ca afrodisiac și nu numai.

Ouăle

Singurul aliment considerat a conține proteine de clasa I în totalitate este oul, folosit, totodată, ca etalon pentru a compara toate celelalte alimente proteice.

Peștele gras

Pesoanele active, care includ în alimentație peștele, se vor bucura de un organism mai puternic și mai sănătos. Somonul, tonul, sardinele, macroul, heringul, codul, păstrăvul sunt doar câteva dintre cele mai uzuale varietăți de pește pe care ar fi bine să le includem în alimentație, de cel puțin două ori pe săptămână.

Ciocolata neagră

Ciocolata neagra este alimentul perfect, întrucât îți potolește pofta de dulce, dar îți protejează și sănătatea. Cea cu lapte este bogată în zahăr și nu mai are aceleași efecte benefice asupra organismului, comparativ cu cea neagră, a cărei compoziție de cacao trebuie să fie peste 60%, pentru a avea efectele scontate.

Fasolea

Fasolea are un conținut ridicat de magneziu, un macromineral important care are o serie de funcții cheie pentru organism. Magneziul susține potențialul electric al membranelor nervoase și musculare și diminuează stresul.

Avocado

Avocado-ul conține numeroase vitamine, printre care potasiu, acid folic, vitamina A, B, D, E si K, dar și fitonutrienți, ce previn bolile cronice.

Iaurtul grecesc

Iaurtul grecesc este mai puțin procesat decât alte tipuri de iaurt, ceea ce îi permite să păstreze cantități mai mari de nutrienți, vitamine și minerale esențiale pentru funcționarea optimă a organismului.

Cafeaua

Cafeaua conține proteine, lipide și carbohidrați și stimulează puternic producția de serotonină!

Sursă foto: www.foodstory.ro, www.lauraadamache.ro, restaurantvegetarian.satya.ro, www.retetelebunicii.ro, www.donmariano.ro, lattesandleggings.com,mentalfloss.comcookingstoned.tv, nutritionexpert.com, www.sciencedaily.com

Distribuie articolul: