Fie că ții post sau ești vegetariană, trebuie să consumi alimente cu un aport mare de proteine, deoarece ele furnizează energia de care avem nevoie pe parcursul zilei. Totodată, proteinele sunt esenţiale pentru persoanele care doresc să slăbească, spun specialiștii, dar şi pentru cei care doresc să îşi crească masa musculară. Vezi 5 alimente care îți vor asigura necesarul zilnic de vitamine.

Fasolea – în salate, folosită ca atare ori în supe, fasolea înlocuiește de minune carnea, fiind o sursă importantă de fibre și proteine.

fasole

Fructele în coajă lemnoasă – migdalele, nucile, fisticul, cajuu, alunele de pădure sunt excelente surse de vitamine, minerale, grăsimi sănătoase şi fibre. Pe lânga aceasta, ele sunt bogate în grăsimi sănătoase și conțin vitamina B, fosfor, potasiu, fier, având nenumărate beneficii pentru sănătate.

fructe

Lintea – este una dintre leguminoasele cele mai uşor de digerat, în amestec cu orez şi legume alcătuieşte un meniu vegetarian bogat în proteine şi sărac în grăsimi. O jumătate de cană de linte are un conținut de până la 9 grame de proteine.

linte

Cerealele integrale –  scad riscul de diabet, mențin sănătatea inimii și sănătatea creierului și oferă multă energie.

cereale

Semințele de dovleac – conțin proteinele necesare organismului pe perioada postului, de asmenea, graţie conţinutului bogat în acizi graşi Omega-3, seminţele de dovleac sunt de ajutor şi pentru prevenirea bolilor de inimă.

dovleac

 

Sursa foto: maitre.ro, adihadean.ro, sanatate.bzi.ro, en, wikipedia.org, foodstory.ro

Distribuie articolul: