În acest an, majoritatea interpreților din finala națională au apelat la serviciile designerilor și stiliștilor autohtoni. Cei 21 de participanți au încercat să impresioneze prin vestimentație, de la ținute minimaliste și elegante, până la costume foarte scenice și extravante, cu o notă de avangardism. Stilista Ylianna Danko explică unde au greșit concurenții și ce ar fi trebuit să facă aceștia pentru a nu primi eticheta de „eșec vestimentar”. Deși o serie de ținute au fost criticate pe rețelele de socializare și desemnate drept eșecuri la TV, purtătorii și-au găsit o scuză și au argumentat alegerea prin mesajul pe care au vrut să-l transmită.

Irina Tarasiuc și MC Gootsa, cu toate că au optat pentru o vestimentație simplistă ca formă, au încercat să impresioneze prin gama coloristică foate îndrăzneață. Ei spun că au vrut să-și trasmită mesajul piesei prin intermediul vestimentației, inspirate de moda anilor `80 și de stilul „Gangsta” al renumitului personaj Al Capone. Stilul a fost sugerat de o stilistă autohtonă pe nume Tatiana.

Chiar dacă Irina Tarasiuc s-a clasat în liga celor mai prost îmbrăcate vedete de la eveniment, îmi permit să contrazic necunoscătorii, din simplul motiv că moda anilor `80 s-a reîntors în plină forță în tendințele anului 2012. Păcat doar că tânăra interpretă nu a aplicat conceptul modei „retro”într-o o versiune mai modernă.

O altă interpretă clasată în liga eșecurilor vestimentare este Xenia Nikora. Cu toate acestea, se pare că ținuta avangardistă are la bază un mesaj filosofic, o concepție a piesei pe care concurenta a încercat să o transmită. Vestimentația Xeniei, la care s-a lucrat două luni, a fost creată de un designer autohton. Ideea principală a acestei ținute era de a crea o lume de basm, o lume a păpușilor – cu scopul de a aminti lumii moderne că a uitat de poveste și magie.
Cu toate aceste justificări, ar fi fost mult mai potrivit dacă Xenia ar fi optat pentru o variantă mai modestă, mai actuală a hainei, iar dansatorii care o însoțeau să-i transmită mesajul mult râvnit.

Până și câștigătorul concursului nu a scăpat de critica presei, fiind și el clasat în rândul eșecurilor vestimentare. Pasha Parfeni a declarat în special pentru revista „Pentru Ea” că a încercat prin intermediul costumului său să arate adevarata față a bărbatului: uneori hazliu, cu neajunsuri și imperfecțiuni. El spune că această idee constituie mesajul piesei sale. 

Frumoasă blondă Leria, deși s-a prezentat bine la capitolul piesă, nu a scăpat nici ea de critică din partea presei, care a considerat rochia drept una de prost gust. Tânăra interpretă a declarat că de fapt a încercat împreună cu designerul ei personal Maria M. să creeze imaginea unei zâne de poveste, inspirându-se din tematica florilor.

Corsetul Leriei imita forma unor petale de flori stilizate, iar fusta rochiei era realizată dintr-o țesătură vaporoasă cu imprimeuri de flori și un inel în formă de fluture, atras de frumusețea micuței prințese. Chiar dacă are o idee bine gândită în spate, imaginea fetei ar fi arătat mult mai armonios dacă rochia ar fi fost mai simplă ca formă în partea superioară, de o culoare unitară, cu accent doar pe imprimeul fustei. Totodată, aș fi recomandat o coafură minimalistă și să renunțe la bijuterii, cercei și brățară, care au îngrelat vizual imaginea. 

Adeptă a stilului etno-rock, Doinița Gherman a decis și de acestă dată să apară pe scenă într-o costumație inspirată din stilul ei preferat. Desigur că e bine că frumoasa blondă și-a creat propriul stil vestimentar, care o caracterizează, ține de stilul muzical pe care îl practică și reprezintă cultura noastră tradițională. Totuși, ar fi timpul să adauge câteva schimbări de look, pentru a nu plictisi publicul cu aceeași imagine.

Interpreta ne-a declarat că autorul articolelor vestimentare este un designer autohton, care creează în exclusivitate pentru ea cămăși și bluze tip ie românească. Cred că este o concepție care merită susținută, doar că îi sugerez Doiniței o notă mai actuală: de exemplu, înlocuirea fustei și a bluzei cu o rochie, peste care să îmbrace vesta ei de piele.
În plus, aș recomanda să poarte vesta descheiată, și să renunțe la cizme în favoarea unor pantofi cu catarame metalice.

Cântăreța ne-a destăinuit că medalionul în formă de inimă pe care îl putem vedea permanent la gâtul ei reprezintă un talisman, care are o semnificație aparte pentru ea. Medalionul are gravat câteva cuvinte în engleză, din piesa preferată de dragoste a lui Freddie Mercury.

Așadar, le recomandăm tinerilor interpreți să țină cont de sfaturile noastre, pentru ca micile abateri să nu-i prindă în capcanele kitsch-lui și a vulgarității. Până la urmă, oricât de obiectiv ar încerca să fie juriul, pentru public prima imagine contează, fiindcă este primul lucru care face senzație la o apariție scenică.

Distribuie articolul: