Dacă te numeri printre persoanele care sunt în căutarea unui loc de muncă, pregătește-te să fii chemată la interviuri. Îți prezentăm 10 trucuri care te vor face imbatabilă și îți vor spori șansele de angajare până la 100%.

Cel mai important moment este PREGĂTIREA. Ar fi perfect dacă vei cunoaște organizația la care mergi, dar și oamenii care stau în spatele ei. Tot la pregătire se referă și speech-ul tău de prezentare. Sarcina ta este să produci o primă impresie pozitivă. Nu uita: a doua șansă pentru a produce prima impresie nu există. Alt mic detaliu este strângerea mâinii: învață să strângi mâna din plin, fără ca să produci senzația ”mână de pește” și fără ca să domini.

Începe discuția cu un subiect aleator. Nu începe discuția cu potențialii angajatori, vorbind despre sine. Poți face un compliment oficiului, panoramei care se vede peste geam sau ultimului succes dobândit de organizație. Vei sparge gheața cu o astfel de ”apropiere”, dar și îți vei alunga toate emoțiile. Evenimentele din politică sunt o temă tabu, deci este mai bine să le eviți.

Nu transformați dialogul în monolog. E foarte important să asculți ceea ce ți se vorbește, încă de la început. În acest mod, vei identifica ”psihotipul” interlocutorului și vei intui cel mai bine cum e potrivit să-i răspunzi. Raportul ascultare-vorbire, în mod ideal, ar fi de 80% : 20%.

Construiește o atmosferă de încredere. Trezește sentimentul de încredere și vei fi ca și acceptată. Angajatorii adoră să aibă încredere în angajați. Atunci când angajatorul te încearcă cu diferite întrebări, dovedește-i că ești angajatul de care are nevoie. Utilizează același timbru vocal, situează privirea la același nivel cu a lui și vobește aceeași limbă ca și el. Trezește încredere și prin limbajul corpului tău. Nu uita că de succesul comunicării depinde în raport de : 7% – de ceea ce spui, 38% – de cum o spui și 55% – de ce mesaj transmite corpul tău, în timp ce vorbești.

Încearcă să fii moderatorul discuției. Indiferent de ce întrebări și se pun, ai toată posibilitatea de a da tonul interviului și de a lua mersul discuției în mâinile tale. Mare atenție și la întrebările pe care le adresezi tu: în funcție de ele, angajatorul va constata cât de serioasă și cât de inițiată ești în acel domeniu.

Aspect fizic impecabil. În primele 30-40 de secunde, toată atenția angajatorului se focusează asupra aspectului fizic al candidatului, în special dacă este femeie. Ai grijă ca zâmbetul pe care îl afișezi să fie sincer și ca mișcările brațelor să transmită feminitate. Alege să îmbraci o rochie sau un costum care acoperă zona bustului. Este important să porți și un accent de tipul unei eșarfe cu print deosebit, unei broșe sau unei bijuterii alese cu gust. Cu referire la coafură, reține că părul trebuie să fie strâns, petru ca fața să mai luminoasă.

Nu adopta atitudinea unui snob (Persoană care imită ultimul răcnet al modei).

Fii pregătită să prezinți clar anumite informații. Fii deschisă și comunică orice îți este solicitat. Angajatorii preferă candidații sinceri și deschiși. Chiar dacă ți se adresează o întrebare despre viața personală, este un lucru normal. Angajatorii doar vor să se convingă de disponibilitatea ta fizică și de responsabilitățile pe care le mai ai, în afară de serviciu. Din contra, nu prezenta prea multe detalii despre viața ta personală, fără ca să fii întrebată. Păstrează simțul măsurii.

Foto: i.huffpost.com

Împrietenește-te cu persoanele care ”vânează” angajați buni, pentru companii. Anume headhunterul este persoana care te va recomanda cel mai bine și în ochii căruia te poziționezi la nivelul cel mai înalt.

Mergi cât mai des la interviuri. Experiența vine din exercițiul practic, iar fiecare interviu este o experiență. Chiar dacă ești deja angajată, nu vei regreta în cazul în care îți vei extinde numărul de contacte și vei avea o imagine clară despre unde e locul tău, în viitoarea perioadă.