Domeniul digital evoluează mai rapid decât noi scriem acest articol. Cine putea crede cinci ani în urmă că vor fi job-uri unde toată ziua trebuie să stai pe Facebook, Twitter sau Pinterest? În special, cine credea că asta va deveni atât de necesar pentru o afacere?

În cadrul la ”Târgul de Cariere Chișinău” care va avea loc pe 19 și 20 septembrie – încercăm să ținem pasul cu piața job-urilor și să propunem oferte relevante pentru cât mai mulți vizitatori. Am vorbit cu câțiva specialiști din domeniul digital ca să aflăm despre abilitățile necesare pentru a lucra în domeniul digital marketing și despre provocările pe care ei le întâmpină.

Media Manager, Helen Butacova, Granat

Ce face un Media Manager?

“În dependență de nevoile clientului el/ea alege platforma potrivită, alege instrumentele de promovare și sugerează metoda cea mai eficientă. În timpul campaniei de promovare, manager-ul analizează performanța, statisticile și o ajustează, dacă e nevoie. La sfârșitul campaniei, manager-ul media prezintă un raport cu rezultaltele companiei și concluzii.”

De ce abilități ai nevoie să fii Media Manager?

“Trebuie să îți placă să lucrezi cu cifrele, tabele, diagrame. Trebuie nu doar să le înțelegi, dar să le reprezinți vizual estetic și să explici cum rezultatele din analytics au afectat afacerea clientului.”

Care este cea mai mare provocare?

”Provocarea principală este să motivezi clienții să fie deschiși spre mai multă creativitate. O campanie rezultativă trebuie să aibă la bază un concept interesant și un design bun, ceea ce necesită alt buget de obicei. Fără design calitativ și idei interesante – campania nu va aduce rezultate extraordinare.”

De ce job-ul e minunat?

”Acest job e pentru oameni care vor întotdeauna să învețe. Platformele se schimbă, tendințele în promovare se schimbă, apar instrumente noi. Tot timpul trebuie să te informezi și să înveți. E pentru oameni dinamici care nu vor să aibă un job liniștit, previzibil, plictisitor.”

Creative Director, Doina Sclifos, Granat

Ce face un Creative Director?

”El/Ea creează conceptele unei campanii creative de la zero și o implementează cu ajutorul echipei de creație (copywriteri, designeri, regizori, animatori și alți specialișt). Directorul Creativ este un dirijor care conduce procesul de creație de la început până la sfârșit și este responsabil de rezultatul final.”

De ce abilități ai nevoie?

”Ai nevoie de gândire creativă, ”out of the box”. Să fii capabil să creezi un concept și să îl implementezi. Trebuie să fii capabil să lucrezi cu alți oameni creativi, de obicei designeri, pictori, regizori de clipuri. Trebuie să fii capabil să comunici ideea și să obții rezultatul de care ai nevoie.”

Care este cea mai mare provocare?

”Să fii creativ în deadline-uri restrânse și să te poti adapta rapid schimbărilor.”

De ce acest job e minunat?

”Un Director Creativ își dezvoltă rapid intuiția, capacitățile analitice și creativitatea. Pe lângă rutina zilnică ai ocazia să te distrezi, să interacționezi cu oameni talentați și cu un public inteligent.”

 Account Manager, Iulia Buludova, Granat

Ce face un account manager?

”Știe ce înseamnă “customer care” și este util clientului pe orice solicitare. Oferă soluții pentru orice problemă și asigură fericire clientului prin calitate, promptitudine și nu în ultimul rând amabilitate.”

De ce abilități ai nevoie să fii account manager?

”Trebuie să acționezi repede și în timp util, să fii responsabil, să iubești oamenii. Să poți înțelege nevoile clientului de la prima întâlnire. De asemenea ai nevoie de răbdare, să fii capabil să îți organizezi timpul și să negociezi cele mai avantajoase condiții potrivite atât pentru client cât și pentru agenție.”

Care sunt provocările job-ului?

”Organizarea timpului, multi-tasking și răbdarea pe care trebuie să o manifești tot timpul.”

De ce acest job e minunat?

”Pentru că întotdeauna trebuie să generezi idei interesante. Cu timpul te transformi într-o ”mașină de idei” — mintea constant caută inspirație și ideile bune vin de la sine.”

Vino cu CV-ul al Târgul de Cariere Chișinău pe 19 și 20 septembrie, între orele 10:00 – 19:00, la Palatul Național ”Nicolae Sulac” și discută direct cu angajatorii din diferite domenii, inclusiv și digital marketing. Parteneri Premium: Accenture, BMT Group, Kaufland, Linella, SCC Services România.

Târgul de Cariere este cea mai mare rețea de evenimente de carieră din România și Republica Moldova. Cu peste 10 ani de activitate și mai mult de 100 de ediții organizate, TdC își propune să le ofere tinerilor din cele două țări cele mai bune oportunități de carieră.

Pentru alte detalii, accesează:
www.targuldecariere.md și www.fb.com/tdcmoldova

 

P.

Distribuie articolul: