Sărbătorile trec, kilogramele rămân. V-ați gândit deja la asta, dar fără mișcare, nicio dietă nu-și are efect. Pentru că ținem la resursele voastre și înțelegem că iarna, mersul la sală e mai costisitor, vă prezentăm, mai jos, complexul Tabata, inventat de un japonez care i-a testat eficiența pe propria piele și pe cea a sportivilor din Japonia. Secretul Tabata este că slăbești chiar și după cele 4 minute de activitate fizică intensă. Da, 4 minute pot înlocui 1-2 ore de sport intens, să ne amintim de Legea lui Pareto: 20% din muncă oferă 80% din rezultate!

Cine, când și de ce a inventat Tabata?

Protocolul Tabata a fost elaborat prin anii ’90 de către antrenorul principal al echipei naționale de hipism a Japoniei, doctorul Izumi Tabata. Complexul consta, încă de laînceput, din cicluri intensive a câte 20 de secunde de mișcare. Antrenamentul consta din 8 astfel de grupuri și nu răpea mai mult de 4 minute. Tabata a resimțit efectul acestui complex, iar rezultatele l-au luat prin surprindere! Se pare că un antrenament de 4 minute poate fi mai eficient decât ore întregi de chinuri la sală!

Secretul eficienței complexului Tabata

Tabata este efectiv, pentru că procesul de ardere a grăsimilor continuă încă mult timp după antrenament. Asta, deoarece în cadrul mișcărilor complexe, organismul nu asimilează suficient oxigen și suferă chiar un deficit. Din cauza mișcărilor rapide, organismul se străduie să recupereze cantitatea de oxigen pierdută, iar în rezultat – metabolismul devine mai rapid.

Metabolismul rapid înseamnă rapidizarea procesului de regenerare a celulelor, activizarea funcției organelor interne, stimularea mușchilor și transformarea elementelor nutritive în părți componente ale organismilui.

Contează să reziști pe parcursul celor 8 cicluri a câte 20 de secunde!

Compexul Tabata trebuie practicat exact 4 minute, de 3 ori pe săptămână. Să nu credeți că este prea puțin, pentru că imediat după primele 20 de secunde, vă veți simți stoarse ca niște lămâi! În total, trebuie să vă programați corpul și să rezistați pe parcursul a 8 cicluri câte 20 de secunde.

Nu este un secret că antrenamentul de 4 minute necesită și o pregătire fizică, adică o etapă de „încălzire” prin câteva exerciții simple. Cel mai mare avantaj al complexului Tabata este că îl puteți practica oriunde, indiferent de locație sau perioada zilei. 

Practicându-l pe durata unei săptămâni, veți resimți negreșit rezultat și veți înțelege că puteți economisi timpul și banii pe care îi investeați mergând la sală! Dacă veți urmări filmul de mai jos și veți începe practicarea Tabata începând de azi, veți resimți și voi rezultatele complexului:

Foto: robinskey.combodireel.comhealthmeup.com

Distribuie articolul: