Degajaţi furia pe care aţi acumulat-o şi veţi avea o viaţă mai lungă cu doi ani, acest lucru a fost demonstrat printr-un studiu realizat de cercetătorii americani. Chiar dacă furia este considerată ca un defect uman, acest lucru poate să vă înbunătăţească sănătatea şi viaţa.

Persoanele care dau frâu liber furiei, au mai multe şanse să ducă o viaţă lungă şi sănătoasă decât cele care îşi interiorizeaza starea de irascibiliate, suportând în interiorul sufletului lor tot ce ar vrea să reverse asupra persoanei cu care se află în conflict, notează Infoniac.

Autocontrolul şi stăpânirea emoţiilor negative, atât de apreciate sub aspectul comportamentului social, pot avea consecinţe grave în ce priveşte sănătatea mentală şi cea fizică, apreciază aceiaşi specialişti.

Acesta pare să fie principalul motiv pentru care italienii şi spaniolii trăiesc cu aproape doi ani mai mult decât britanicii, oameni rezervaţi şi stăpâniţi în societate.

S-a ajuns la aceste concluzii, după efectuarea de teste pe un numar de 6.000 de subiecţi, din care cei dispuşi să suporte irascibilitatea prin stăpânire de sine, s-au dovedit mai expuşi hipertensiunii arteriale şi riscului de a cotracta boli grave, cum ar fi cancerul, afecţiunile renale şi multe altele.

Observaţiile sunt legate de constatarea că nimeni nu este în stare să-şi stăpânească în mod real starea de furie sau de anxietate, dar de cele mai multe ori reuşeşte s-o interiorizeze.

Aceasta interiorizare afectează cu mult mai grav organele sensibile ale organismului, decât exprimarea ei în exterior şi restabilirea calmului pe această cale.

Este interesant că starea de stres se instalează mai intens la persoanele care preiau furia sau anxietatea în interiorul lor, decât la cele care le debordeaza în afară.
Cearta; Strigat

Totusi, cercetatorii considera că exista şi o a treia cale, aceea de a nu exterioriza furia, dar nici nu a o prelua asupra dumneavoastră, ca să încarce şi să tensioneze sistemul nervos sau alte organe.

Aceasta a treia cale este ignorarea problemei generatoare de furie, prin distagerea atenţiei de la ea. Sunt multe moduri de a ajunge acolo, adesea individualizate, dar pot fi enumerate mai jos cateva de ordin general:
1. Faceţi o pauza, în momentul de furie. Se spune ca ar fi indicat să număraţi de la unu la zece. Psihologii afirmă că, ascultând muzica preferată, este uşor să ieşiţi din starea de tensiune nervoasă. Mai e util să purtaţi o discuţie telefonică, pe orice temă, cu un prieten bun. Pur şi simplu, uitaţi de ea.

2. Yoga si meditaţia sunt soluţii ideale pentru cine este iniţiat în acest domeniu.

3. Umorul ajută mai mult decât ne-am putea închipui. În termeni populari, încearcaţi să faceţi “mişto” de situaţie, în loc s-o luaţi în serios. Faveţi haz de necaz, asta nu strică.

4. O activitate casnică poate fi perfecta, pentru a distrage atenţia de la ceea ce vă infurie. Femeilor le este indicat să facă o prăjitură – va fi o surpriză pentru familie. Bărbaţii sunt sfătuiţi să repare o clanţă sau ceva care necesită reparat.
5. Dacă însă nimic din toate acestea nu vă ajută, atunci nu vă abtineşi să daţi drumul la furie, să strigaţi la aflata persoana cu care eşti în conflict. Aşa vă o să vă simţiţi mai bine şi o să vă prelungiţi viaţa cu doi ani.

Distribuie articolul: