Cu Ea, femeile duc lupta cea mai crâncenă. Inamicul numărul 1 al frumuseții pielii este renumita celulită care le-a dat bătăi de cap femeilor în toate timpurile – lucru evident, dealtfel, și în picturile renascentiste ale unui Rubens sau Tizian, cu modele puțin durdulii și cu pernuțe moi pe coapse. Azi femeia nu poate să se mai consoleze cu gândul „mă iubește așa cum sunt”, ci merge la sală, aleargă dimineața și, eventual, ține cure de slăbire. Rezultatele apar în funcție de voință și dorință. Dar cum oare să te abții de la mâncare și diverse bunătăți? Și cum să scapi de pielea cu aspect de coajă de portocală dacă ții să nu renunți la cele trei mese pe zi?

Revista Femme Actuelle ne propune o listă de top 10 alimente anti-celulitice, un adevărat paradis al produselor verzi, a legumelor și fructelor care pot fi consumate chiar și în cantități industriale.

1.Țelina – are un gust amărui, dar dă rezultate dulci și vizibile. Iar odată ce te deprinzi cu ea, chiar îți va plăcea. Țelina activează metabolismul, are efecte diuretice, digestive, laxative, reduce senzația de foame și catalizează eliminarea din organism a unelor zaharuri și substanțe grase. Atenție, nu o consumați cu maioneză! Optați pentru salate din crudități cu țelină, savurați din plin plăcerea, iar astfel veți face senzație și printre prietenii voștri.
Preferata noastră: salata de măr cu țelină și morcov.

2. Prazul – este prin excelență aliatul cel mai bun anti-retenție a apei și distruge în mare parte toxinele. Este ideal pregătit la aburi. Puneți fantezia la contribuție și creați în bucătărie adevărate capodopere, folosinddin plin acest produs. El va însoți perfect orice tip de mâncare.

3. „Ceaiul virgin” sau Ceaiul Verde – este un ceai nefermentat, elaborat din frunzele uscate ale plantei verzi Camellia sinensis. Consumul acestui tip de ceai combate retenția de apă, deci reduce din aspectul cojii de portocală, și în plus favorizează evacuarea lipidelor acumulate în celulele grase. Ceaiul verde are efecte benefice și asupra sănătății generale: limitează absorbția lipidelor, glucidelor, luptă cu colesterolul și cu maladiile cardiovasculare.
Preferata noastră: O ceașcă de ceai verde cu o felie de lămâie poate fi servită la micul dejun, în locul cafelei obișnuite. Vara, puteți pregăti o băutură răcoritoare perfectă: un pahar de ceai verde rece, cu câteva picături de suc de lămâie, plus gheață — și aveți o licoare rece și sănătoasă.

4. Vânăta – este foarte puțin calorică, cu singura condiție de a nu fi combinată cu produse grase. Această legumă are capacitatea de a stopa asimilarea grăsimilor absorbite în timpul mesei și depozitarea acestora în sânge sau în țesutul dermic. Se recomandă gătită la cuptor, fără ulei.
Preferata noastră: felii de vânătă la grătar.

5.Fructele roșii de pădure – au proprietăți antioxidante uimitoare care încetinesc îmbătrânirea celulelor, favorizează circulația sanguină și luptă cu celulita. E foarte simplu să le consumi chiar în stare naturală, dar le puteți mixa pentru a face și sucuri fresh.
Preferata noastră: un amestec de fructe de pădure (coacăză, zmeură, afine) congelate, apoi zbrobite ca pentru smoothie și amestecate cu o lingură de miere.

6. Ceapa – te face să plângi… sau să sari în sus de bucurie. Aceasta micșorează indexul glicemic (adică nivelul de zahăr în sânge), activează eliminarea grăsimilor, combate celulita și purifică organismul prin eliminarea toxinelor. Francezii obișnuiesc să prepare celebra supă de ceapă – „la soupe à l’oignon”. În plus, este un produs excelent, care face bine la dietă și la portmoneu!
Preferata noastră: ca și cea a francezilor, supa de ceapă. Rețeta o găsiți tot la noi, în rubrica gastronomică.

7. Varza – este o adevărată armă împotriva pernuțelor de celulită. Aceasta reglează metabolismul, moderează apetitul grație fibrelor, vitaminei C, magneziului, fierului, calciului, iodului și zincului care se conțin în produs și e foarte puțin calorică. În plus, e sățioasă!
Preferata noastră: salata de varză și castraveți, eventual cu ceapă și mazăre.

8. Ananasul – își merită pe deplin locul de frunte în topul alimentelor anti-celulită. Acest fruct diminuează considerabil retenția de apă, însă cantitatea consumată trebuie să fie limitată, pentru că este foarte dulce.

9. Ardeiul – verde, roșu sau galben, are în egală măsură proprietăți diuretice, antioxidante și anti-infecțioase, moderează apetitul, elimină o parte din zaharuri și limitează depozitarea grăsimilor. E perfect pentru salatele de crudități și tocănițe.
Preferatul nostru: ușor prăjit la foc iute, în tigaie, sau iarăși la grătar.

10. Pătrunjelul – are calități diuretice, detoxifiante, diminuează rezervele de grăsimi și moderează apetitul. Marele avantaj al acestui produs este că poate fi presărat în foarte multe tipuri de mîncare.
Preferatul nostru: asortat la carne de orice tip, în loc de garnitură.

Aveți grijă însă: celulita poate fi învinsă doar dacă fiecare femeie își va elabora strategia proprie, adaptată la organismul său. „Garder la ligne”, sau menținerea în formă, trebuie să devină un stil de viață și nu un chin de câteva săptămâni. Nu uitați că mișcarea este foarte importantă și vă va menține mereu la aceleași dimensiuni. Fiți frumoase, fără celulită și desigur, mâncați!

Sursa: femmeactuelle.fr

Distribuie articolul: