Pentru finalul acestei săptămâni, Teatrul Național „Satiricus I.L.Caragiale” a pregătit spectatorilor săi 3 spectacole: „Banii, banii sau borsetka”, „Made in Moldova” și „Cerere în căsătorie”.

03.03.2017 – BANII, BANII SAU BORSETKA de Ray COONEY, începutul la ora 18:00, durata 1h 40 min

De când lumea și pământul, omul a fost obsedat de bani. Banul e ochiul dracului, se zice în popor. Acest ochi te urmărește pretutindeni… Sau poate tu îl urmărești? În noul spectacol de comedie de la Teatrul Național „Satiricus I.L. Caragiale”, ambele aspecte ale binomului om-ban sunt reale. Omul caută bani și banii îl caută pe om. Cum? Foarte simplu! Găsește omul o geantă cu bani – o borsetkă, vorba politicianului moldovean! – și nu știe cum să-i posede cu adevărat, pentru că banii nu se tăvălesc așa, pur și simplu, în drum; și apoi, unde-s banii acolo-i și mafia, teroriștii!… Până la urmă omul nu-i bucuros de norocul său și nici nu mai știe cum să scape de borsetkă… Să râzi și să plângi! Nu, publicul nu are de ce să plângă! El râde și se veselește din toată inima – e atât de bine și plăcut când nu tu ești pățitul! 

04.03.2017 – MADE IN MOLDOVA! de Constantin CHEIANU, începutul la ora 18:00, durata 1h 45 min

Interpretat de o echipă omogenă, mereu în vervă, generoasă de a confirma scenic inventivitate dramatică şi parodică, „Made in Moldova” e un spectacol de viziune, modern şi percutant (songurile brechtiene, descifrate de publicul secolului al XXI drept muzică rapp, dinamizează scenele-document-proces la maximum) de la accentul pus pe cuvânt până la unisonanţă şi expresivitatea plastică a imaginilor. Semnificaţia tragicului depăşeşte sensul spaţiului de joc, vizând textul în profunzime. (…) Spectacolul lui Sandu Grecu e deasupra aşa-zisului realism al pozitivităţii, iar modul de implicare directă a interpreţilor în arhitectonica textului demonstrează cu prisosinţă că existenţa socială nu poate fi ruptă din contextul existenţei particulare. Metafora montării se suprapune pe duritatea textului, producând devieri de sensuri şi modificări de structuri în tipologia personajelor. Important mi se pare în acest spectacol disponibilitatea interpreţilor de a vibra şi de a răspunde la semnele întregului: în pofida mesajului publicistic piesa lui Constantin Cheianu e o veritabilă dramă socială. 

05.03.2017 – CERERE ÎN CĂSĂTORIE de Anton P.CEHOV, începutul la ora 18:00, durata 1h 45 min

Spectacolul are la bază două dintre piesele într-un act ale marelui dramaturg rus Anton P. Cehov: „Ursul” şi „Cerere in căsătorie”. Regizorul Sandu Grecu a structurat această lucrare scenică de o asemenea manieră încât cele două piese formează un tot întreg, converg spre aceeaşi idee artistică, se completează şi se îmbogăţesc reciproc. Scenografia spectacolului delimitează spaţiile scenice în care se derulează în paralel, alternativ, acţiunea celor două subiecte cehoviene. Prezentate în plan comparativ, cele două tandemuri – Natalia Stepanovna cu Ivan Vasilievici Lomov, pe deoparte, şi Elena Ivanovna Popova cu „ursul” Grigori Stepanovici Smirnov, de cealaltă parte, creează o suită de scene groteşti, însă nelipsite şi de un anume filon liric, propriu operei cehoviene. Jocul actoricesc este dezinvolt, spumos, un pic şarjat, cu multe efecte umoristice care provoacă adeseori râsul degajat al publicului. Prezentat în premieră absolută pe 11 noiembrie 2009, de la primele reprezentaţii spectacolul „Cerere în căsătorie” se bucură de un succes notoriu la public, fiind primul dintr-un proiect mai vechi de a aduce pe scena Teatrului „Satiricus I.L.Caragiale” întreaga operă dramatică a marelui dramaturg rus.cerere

Pentru mai multe informații despre spectacole, accesați Home – Teatrul Satiricus, sau apelați: 069482271 disclaimer Arta si cultura