Atunci când un caz de cancer apare în familie, există șanse mari ca acesta să fie provocat de fapt de moștenirea sau de predispoziția genetică, de care pot fi afectați și alți membri ai familiei. Deși cancerul nu poate fi, de cele mai multe ori, prevenit, există câteva metode care te țin departe de această boală necruțătoare.

1.Mănâncă sănătos

Alege legume bio, cereale întregi, dar și carne de calitate. Îndreaptă-te spre alimentele pe care bunica sau străbunica ta le-ar fi consumat în trecut! Asigură-te că mesele nu conțin mâncăruri procesate, ci legume colorate, proteine slabe și grăsimi sănătoase. Încearcă să nu mai consumi produse de patiserie, ci să optezi în schimb pentru alimentele naturale, care au deja glucide, așa cum sunt fructele.

11492

2.Nu uita să detoxifici organismul

Strategiile eficiente includ alimentele bogate în fibre, care îți ajută corpul să elimine resturile de mâncare. Totuși, poți apela cu încredere și la exerciții fizice și saună, care susțin distrugerea toxinelor prin transpirație. Deși celulele tale se detoxifică de la sine, o metodă pentru a îmbunătăți acest proces constă în consumul de legume crucifere: broccoli, rucola, varză de Bruxelles, varza normală, conopidă, varza kale, gulie, frunze de muștar, ridichii, nap, hrean etc. Le poți mânca fierte, crude sau ca smoothie.

11493

3.Scade numărul de toxine

Multe studii leagă substanța bisfenol A de apariția cancerului de sân, prostată și de ovare. Bisfenolul A se găsește în conserve și este una dintre acele toxine la care ne expunem în mod regulat și care ne provoacă dereglări hormonale, metabolice și alte probleme de sănătate. Alte substanțe care trebuie evitate sunt pesticidele, parabenii și metalele grele, așa cum sunt mercurul și plumbul. Din nefericire, nu poți scăpa de toate, însă poți reduce expunerea la ele. Renunță la conserve și optează pentru hrană proaspătă, preparată în casă.

11494

4.Ai grijă de sănătatea sistemului digestiv

Sănătatea sistemului digestiv, îndeosebi cea a intestinelor, joacă un rol important în starea generală a corpului tău. Folosește antibiotice doar atunci când este absolut necesar și ia probiotice de calitate. De asemenea, consumă și alimente care îmbunătățesc sănătatea florei intestinale, așa cum este varza și alte legume murate. Nu uita de păpădie și anghinare. În completare, asigură-te că vei consuma cel puțin 35 de grame de fibre zilnic. Alimentele bogate în fibre includ legumele, legumele cu frunze, cele crucifere, nucile și semințele.

11495

5.Scapă de stres

Studiile arată că stresul cronic poate provoca numeroase afecțiuni, inclusiv boli cardiovasculare, imunitare, mentale, dar și cancer. Viața modernă presupune expunerea la un stres constant, însă trebuie să te asiguri că ai strategiile potrivite pentru a reduce acest impact, așa cum sunt meditația și yoga.

11496

6.Fă exerciții regulate

Tot mai puțini oameni au parte de cele 30 de minute de mișcare zilnice recomandate. 45 de minute de mișcare de 5 ori pe săptămână pot să îți îmbunătățească rezistența la insulină, dar te pot ajuta să reduci și riscul de cancer. Chiar și mersul într-un ritm alert e util în acest sens. Cercetătorii au descoperit că și seriile de exerciții intense, care îți iau mai puțin timp, pot să fie eficiente în cazul femeilor care au fost tratate de cancer.

Sursa: divahair.ro

Distribuie articolul: