Dacă vrei să respecți Postul Paștelui și să profiți de ocazie și pentru a scăpa de kilogramele în plus, este important să-ți stabilești un regim de viață cât mai echilibrat. Iată câteva sfaturi ca să nu-ți pierzi energia în Postul Paștelui.

Bea ceai verde

Spre deosebire de cafea, care te stimuleaza pentru o oră sau două, perioada urmată uneori de o cădere de energie, ceaiul verde are un efect mai slab, dar mai îndelungat.

Dacă bei dimineata o ceașcă de ceai verde îndulcit cu miere, oferi corpului tău un plus de energie, pe care îl vei simți cu siguranță de-a lungul zilei.

Respectă mesele regulate

Când conținutul de proteine de origine animală scade din alimentația ta zilnică, rezervele de energie ale corpului depind de mesele regulate.

Încearcă să respecți cele trei mese principale, la care poți adaugă două-trei gustări de-a lungul zilei: fructe, alune, migdale și nuci.

Nu mânca până ai burta plină

Nivelul glicemiei în sânge, de care depinde energia ta zilnică poate scădea brusc și după o masă copioasă. Încearcă să mănânci doar cât îți trebuie, fără să-ți umpli burta, indiferent dacă mănânci salată de legume sau altă gustare cu coținut redus de calorii.

Programează cel puțin o masă de verdețuri pe zi

Asigură necesarul zilnic de vitamine și minerale cu cel puțin o masă de verdețuri. Poți mânca frunze de la orice legumă, însă urizicile și spanacul au conținutul nutritiv cel mai ridicat.

Nu este necesar să fierbi îndelung spanacul, poți adaugă frunze proaspete și în salate, alături de alte legume de sezon, pătrunjel și salată creață roşie.

Mănâncă fructe pentru vitaminizare

Fructele proaspete sunt un element foarte important pentru alimentația ta zilnică, îți oferă vitamine și pentru un plus de energie.

Dacă ai mâncat toată iarna citrice, mănâncă acum kiwi, la fel de bogat în vitamina C.

Merele și perele crescute autohton sunt alte fructe pe care le poți mâncă feliate sau tăiate sub forma de cubulețe și cu puțină miere.

Respectă echilibrul între Omega-3 și Omega-6

Asigură-te că alimentația ta include surse echilibrate de acizi grași nesăturați. Mănâncă zilnic alimente bogate în Omega-3 (semințe de in, alune de pădure, migdale, nuci), dar și Omega-6 (ulei de măsline, avocado, cereale integrale, semințe de dovleac, caju).

Adaugă brânză tofu la salate

În lipsa proteinelor de origine animală, este important să introduci în alimentație ciuperci, dar și produse pe bază de soia.

Adaugă cubulețe de brânză tofu la fiecare salată de legume pe care o mănânci și vei beneficia de un aport proteic care îți poate ajuta corpul să nu piardă prea multă energie în Postul Paștelui.

Fă mișcare în aer liber

Chiar dacă nu te afectează astenia de primavară, în perioada de post faci probabil mai puțină mișcare ca de obicei. Plimbările în aer liber te pot energiza, însa au cel mai bun efect atunci când te înconjori de natura verde.

Alege un parc verde pentru o plimbare în aer liber și bucură-te de copacii în floare. Îți vei „încărca bateriile” și fizic și spiritual.

Distribuie articolul: